Senaste nytt

ANA, Asiana eller Thai First

henrik l

Medlem
Men hur är det på marken om man jämför Lufthansa FCT och ANA First Lounge?

Håller med fg talare. Även om jag bara har ett besök i vardera så är mitt intryck att FCT är minst en, eller t o m två divisioner över. Nu är jag ju kraftig biased på Galleries First (BA) och The Wing (Cathay), men tycker att båda är ett snäpp bättre. När jag var i JAL's förstaklasslounge var faciliteter som skoputsning stängt, men upplevde den som ngt bättre.
 

Glenn E

Medlem
Med tanke på att Asiana bara ser ut att ha A380 till Frankfurt mellan april och oktober skulle jag nog passa på och välja dem på hemvägen under den tiden.
En annan fördel med Asiana är att det ofta går att boka flera första klass säten på samma flyg.
 

palmen

Moderator
Jag hade valt Asiana på deras A380 alla dagar i veckan. Den mjuka produkten är den absolut bästa jag upplevt ombord på ett flyg. Att bli serverad en 9 rätters ombord slår det mesta enligt mig.

ANA är absolut bra men jag tycker personligen Asiana är bättre. Om du åker tur och retur boka en i vardera riktning och jämför. Varken ANA eller Asiana är något speciellt på marken på deras hemmabaser, absolut inte dåligt men inget speciellt som First resenär.
Det är dock några år sedan jag testade Asiana First och saker kan säkert ha ändrats men jag håller den flygningen som den i särklass bästa jag gjort när det kommer till den mat dryck och service ombord.
 

JohnnyWilde

Medlem
Jag hade valt Asiana på deras A380 alla dagar i veckan. Den mjuka produkten är den absolut bästa jag upplevt ombord på ett flyg. Att bli serverad en 9 rätters ombord slår det mesta enligt mig.

ANA är absolut bra men jag tycker personligen Asiana är bättre. Om du åker tur och retur boka en i vardera riktning och jämför. Varken ANA eller Asiana är något speciellt på marken på deras hemmabaser, absolut inte dåligt men inget speciellt som First resenär.
Det är dock några år sedan jag testade Asiana First och saker kan säkert ha ändrats men jag håller den flygningen som den i särklass bästa jag gjort när det kommer till den mat dryck och service ombord.
Det är just bristen på käk som gör att Asiana får andra plats på listan.
Ana drämde till med 17 rätter senast och då räknade jag in fjollkäk som desserter.
 

Brandten

Medlem
Det är just bristen på käk som gör att Asiana får andra plats på listan.
Ana drämde till med 17 rätter senast och då räknade jag in fjollkäk som desserter.
Jag fick 3 potatisar, 4 cherrytomater, 1 köttbit, 3 salladsblad, 1 smörgås, 2 glasskulor, 3 chokladbitar när jag flög ANA. Dvs också en 17 rätters. ;)

Skämt å sido: Innan avresa fick jag mail om en 37 rätters meny att välja från. Väl ombord var det en vanlig 3-4 rätters som dukades upp vad jag kommer ihåg (min tråd finns här någonstans). Köttbiten som jag skrev om då får dock NÄSTAN (oavgjort) slå sig slagen av den som serverades på United till Las Vegas senast.

Hör mycket bra om Asiana så nästa Asienresa blir definitivt Thai + ANA.
 

palmen

Moderator
Det är just bristen på käk som gör att Asiana får andra plats på listan.
Ana drämde till med 17 rätter senast och då räknade jag in fjollkäk som desserter.
Beror ju på hur man räknar, när jag åkte Asiana var det 5 förrätter, trodde man skulle välja men alla serverades om man inte sa ifrån. Varmrätt skulle man dock välja och en serverades utifrån listan, totalt 9 tallrikar med mat som kom in. Jag har aldrig varit med om 17 rätter som serverats på ANA under en måltid även om det finns Mycket att välja på.
 
Toppen