Senaste nytt

ANA, Asiana eller Thai First

kaktusen

Medlem
Det idealiska är att ta ANA på hemvägen och ta HND-FRA eller HND-LHR-ARN. ANA är i min åsikt helt fantastiskt och ett par snäpp bättre än Lufthansa. På utresan tycker jag Lufthansa F är överlägset eftersom man då kan tillbringa hela dagen i FCT. Det är en mycket speciell och trevlig upplevelse. Förhoppningsvis med hämtning apron med limo.

Du kan kika på life feedback på FCT och ANA här och här.
 

khybner

Medlem
Åker du ensam eller med sällskap? I mitt tycke är Asiana bättre än ANA om du ska resa med sällskap då stolen inte är lika avskärmad i mittenraden.

Lufthansa F finns inte med på din lista? FRA-HND är en av de rutter som brukar vara enkel att hitta F award på.
Nej, åker själv.

Jag har åkt LH F ett flertal gånger tidigare så det är dags att prova något nytt.

Men om det dyker upp en plats när det är 14 dagar kvar och ANA på hemvägen så är det klart ett alternativ.
 

khybner

Medlem
Du tänkte händelsevis inte åka hem också för då kan du ju beta av allihopa på samma resa!
Annars så är ANA bäst i klassen med maximerat tidsmässigt i för First upplevelse.
Det får bli en annan gång. Finns inte platser (just nu) på hemresan och mina datum är väldigt oflexibla den här gången
 

Kevinator

Medlem
Är First Suite Class på Asiana A380 verkligen så mkt sämre än ANA F? Jag har inte åkt med något av det men tittar också på flighter till Tokyo och funderar på de här alternativen.
 
ANA F! Åkte dom senast i november 2016 mellan Tokyo och London på den långa dagflygningen. Serverades en Akita Beef som var så mör att den gick att skära med smörkniven :D
image.jpg
 

Magino

Medlem
Känner inte att det är riktigt lika solklart för mig. Gillar verkligen ANA och det är en grym upplevelse men tycker inte Asiana är lång ifrån. 747an på Asiana är kanske inte den bästa stolen, A380 verkar betydligt bättre.
 
Toppen