Senaste nytt

ANA, Asiana eller Thai First

khybner

Medlem
Hej,
Funderar på en bonusresa till Japan och behöver lite inspel på val av bolag. Jag kan välja mellan följande rutter:

1. FRA-HND ANA F

2. FRA-ICN-HND, Asiana F
A380 på långflygningen och C mellan ICN och HND

3. LHR-BKK-HND Thai F
A380 på långflygningen och sedan 747 mellan BKK och HND. Ca 7 timmars layover i BKK. Ser ut att vara nya F mellan BKK och HND men Thai brukar ju vara flitiga med equipment change så det kanske kan ändra sig.

Rutten i sig spelar inte så stor roll utan det är mer ombordupplevelsen jag funderar på.

Har inte flugit F med Asiana eller ANA. Flög Thai F men det är många år sedan.

Tar tacksamt emot synpunkter på vilket bolag ni skulle välja och varför.
 

JohnnyWilde

Medlem
Du tänkte händelsevis inte åka hem också för då kan du ju beta av allihopa på samma resa!
Annars så är ANA bäst i klassen med maximerat tidsmässigt i för First upplevelse.
 

NotRyan

Medlem
Jag vet inte varför man ens ställer frågan. Det är ju solklart ANA.

Det är för att man inte vet vilken som är bäst och vill ha input från forumet.... :)

Haha, det här var ju egentligen ingen fråga från @agehall utan ett förtäckt till fråga konstaterande att det är ANA som gäller 8 dagar i veckan av dessa bolag, och jag håller med till fullo.
 

agehall

Medlem
Haha, det här var ju egentligen ingen fråga från @agehall utan ett förtäckt till fråga konstaterande att det är ANA som gäller 8 dagar i veckan av dessa bolag, och jag håller med till fullo.
Exakt.

Det enda jag har hittat som slår ANA är Etihad för deras helhetsupplevelse är bättre, men det var ju inte ett alternativ här.
 

spritfet

Medlem
Åker du ensam eller med sällskap? I mitt tycke är Asiana bättre än ANA om du ska resa med sällskap då stolen inte är lika avskärmad i mittenraden.

Lufthansa F finns inte med på din lista? FRA-HND är en av de rutter som brukar vara enkel att hitta F award på.
 

Friskytten

Medlem
Har inte flugit F med Asiana eller ANA. Flög Thai F men det är många år sedan.

Tar tacksamt emot synpunkter på vilket bolag ni skulle välja och varför.
Bredda din First Class-erfarenhet, flyg ANA ena vägen och Asiana den andra. Välj beroende på avgångstider, undvik red-eye för en bättre upplevelse.

Efteråt kommer du att kunna bilda dig en egen uppfattning om pros/cons med respektive bolag. Annars kommer du alltid att undra...
 
Toppen