Senaste nytt

Amex Corp Gold upphör 2 november 2015

Valley

Medlem
Fick precis ett brev där man säger att man lägger ner sitt Business Gold.

Som plåster på såren erbjuds ett privat Gold Card med första året fritt och 150.000 MR-poäng.
Om jag vill ha kvar ett Corporate Card behöver jag bara höja min omsättning i firman till MSEK 10/år
- så jag har lite att jobba med.

Tycker väl att det är ett helt ok erbjudande att byta till privat kort. Tänkte dock göra ett försök och se om man kan sno åt sig ett platinum istället.

Någon annan i samma sits som har något bra förslag ?
 
Jag bytte bort mitt Corporate Gold card mot ett SAS EuroBonus Elite Card. Det kostar 4000:- per år vilket är lite galet, MEN:
1) Du har 20 EuroBonus-poäng per 100:- spenderat varsom, istället för de cirka 10 som du får med MR.
2) Du har tillgång till två 2-för-1 vouchers om du spenderar 300.000:-/år på kortet.

Slår du ihop dessa två så har du fyradubbelt med EuroBonus-poäng som kan användas på SAS men även Star Alliance för bonusresor eller uppgraderingar, jämfört med om du samlade MR och växlade in till detsamma. Rätt nice på långa flygningar i fina salonger :)

Om du spenderar mindre, men ändå över 150.000:- (privat och i firman med extrakort), överväg deras American Express Premium Card som ger 15p/100:- och en 2-för-1 voucher.

Och hatar du tanken på SAS och Star Alliance är detta rakt igenom dumt, eftersom poängen är låsta dit.
 

Valley

Medlem
Kort och koncist svar, inte en chans i världen att få prova på ett Platinum kostnadsfritt i ett år.
Bara att köra och så kan jag byta ut mitt EC-Platinum till något annat. Skaffades enbart för Priority Pass.
 

jumbooze

Medlem
Är kortet tillbaka igen?
American Express Corporate Gold Card

Den här borde ju vara populär här på forumet? Poängjägare med oflyt bör väl skaffa ett kort som betalar för upgrades för mera poäng :D
4. Uppgradering av biljett Om allmänt färdmedel är försenat mer än 4 timmar eller om den bokade avgången är inställd, eller om den försäkrade inte kommer med reserverat färdmedel p.g.a. överbokning ersätter försäkringen merkostnaden för uppgradering av färdbiljetten till närmaste högre klass. Detta gäller också för annat transportbolag än det ursprungliga förutsatt att det andra bolaget accepterar originalbiljetten. Den uppgraderade biljetten ska dock om möjligt betalas med American Express Corporate Gold Card. Skriftlig anmälan om ersättningsanspråk, originalbiljetter, samt ett intyg från det ursprungliga transportbolaget om förseningen skall snarast sändas till Försäkringsgivaren. Ersättning lämnas inte om motsvarande ersättning kan erhållas från annat håll.​
 

Valley

Medlem
Är kortet tillbaka igen?
American Express Corporate Gold Card

Den här borde ju vara populär här på forumet? Poängjägare med oflyt bör väl skaffa ett kort som betalar för upgrades för mera poäng :D
4. Uppgradering av biljett Om allmänt färdmedel är försenat mer än 4 timmar eller om den bokade avgången är inställd, eller om den försäkrade inte kommer med reserverat färdmedel p.g.a. överbokning ersätter försäkringen merkostnaden för uppgradering av färdbiljetten till närmaste högre klass. Detta gäller också för annat transportbolag än det ursprungliga förutsatt att det andra bolaget accepterar originalbiljetten. Den uppgraderade biljetten ska dock om möjligt betalas med American Express Corporate Gold Card. Skriftlig anmälan om ersättningsanspråk, originalbiljetter, samt ett intyg från det ursprungliga transportbolaget om förseningen skall snarast sändas till Försäkringsgivaren. Ersättning lämnas inte om motsvarande ersättning kan erhållas från annat håll.​

Har faktiskt aldrig försvunnit. Man satte en minimimumgräns för företagsomsättning om MSEK 14 har jag för mig.
 
Toppen