Senaste nytt

Erfarenheter från Air China Business class sökes

Krotan

Medlem
Hej

Jag kikar på att åka till Nya Zeeland (eller Hawaii) med sambon, syster och tillhörande make.
Detta kräver fyra platser lediga i C vilket kan "vara en utmaning".
Har kikat runt lite och till Nya Zeeland skulle vi kunna åka på bara två flights från ARN med CA via PEK.
Frågan till er kära medlemmar på forumet är om ni har erfarenhet av Air China och deras Businessprodukt? Det ser ut som dom kör en A330 från ARN.
Alternativet är att flyga över FRA/LHR också till PEK, där dom ibland verkar köra en 777-300.
PEK till AKL är en 789...

Ja frågorna är många. Eller skulle ni rekommendera en annan routing?

Sidofråga som nog egentligen hör hemma i egen tråd men jag provat i samma för att spara lite forumutrymme :)
Hittar resor till HNL via NRT med UA, med deras 777. Dock bara tillgänglighet i F. Någon som har erfarenhet av den och om det är något att ha?

Som vanligt så tusen tack för forumet och för all hjälp! :)
 
Last edited:

jumbooze

Medlem
Hmm, skulle verkligen försöka att få till en rutt med annat bolag, Air China är inget jag skulle rekommendera då har jag inte testa longhaul med Dem men inrikes första och economy har jag testat
 

Traveller

Medlem
Jag har ju bott i Kina.. Flugit Air China många gånger. Sök efter en annan upplevelse om du uppskattar service etc. Gillar du att sova så är det som på vilket bolag som helst.
 

Steve

Medlem
Flög Air China till Bangkok för en månad sedan och blev uppgraderad till Business. Som @Traveller beskriver så är servicen inte på topp och inte heller utbudet vad gäller mat och dryck. Skulle jag betala för business hade jag valt annat bolag.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Voyageur

Medlem
Hej

Jag kikar på att åka till Nya Zeeland (eller Hawaii) med sambon, syster och tillhörande make.
Detta kräver fyra platser lediga i C vilket kan "vara en utmaning".
Har kikat runt lite och till Nya Zeeland skulle vi kunna åka på bara två flights från ARN med CA via PEK.
Frågan till er kära medlemmar på forumet är om ni har erfarenhet av Air China och deras Businessprodukt? Det ser ut som dom kör en A330 från ARN.
Alternativet är att flyga över FRA/LHR också till PEK, där dom ibland verkar köra en 777-300.
PEK till AKL är en 789...

Ja frågorna är många. Eller skulle ni rekommendera en annan routing?

Sidofråga som nog egentligen hör hemma i egen tråd men jag provat i samma för att spara lite forumutrymme :)
Hittar resor till HNL via NRT med UA, med deras 777. Dock bara tillgänglighet i F. Någon som har erfarenhet av den och om det är något att ha?

Som vanligt så tusen tack för forumet och för all hjälp! :)

Flög nämnda rutt till Auckland med Air china i business i november och hade väl inga direkta förhoppningar. Valde de tack vare det smidiga bytet i Peking.

A330n som flygs från ARN till Peking är av sällan skådat dåligt bygge tyvärr. Tror att det är samma hårdvara som bla. Turkish airlines har i sin business men där slutar liknelserna. IFE var faktiskt pinsamt dålig, inte nog med att utbudet är rätt dåligt och upplösningen men samtliga skärmar hackade och fastnade med jämna mellanrum och gjorde all film omöjlig att se. Alltid lika underhållande när man frågar FA hur det kommer sig, att höra de beskylla Airbus för den dåliga teknologin i skärmarna lol :)

Serveringen var bland det sämsta tyvärr också jag upplevt men igen har man inga förväntningar och vet vad man ger sig in på så kan man överse vissa saker. Menyer delades aldrig ut till nästan alla på sista raden i C, likaså glömdes matbeställningen att tas efteråt av samma rad och likväl var 2 av varmrätterna redan slut innan sista raden i C äntligen fick nåt att beställa.

Likaså glömdes vinet helt bort för både mig och killen i stolen bredvid och tog 2 påpekningar innan nåt hände. Den västerländska frukosten var så klart slut innan sista raden, så fick nöja mig med det kinesiska. Dock ställde FA glatt fram brickan med det västerländska på mitt bord på morgonen, likaså för stolsgrannen. Vi tittade lite förundrat på varann. Precis innan jag hunnit ta första tuggan så var hon där igen och bara sa sorry och drog undan brickan och gick iväg och bytte den mot den kinesiska.
Ja just det och så tappade de hela brickan med champagne vid påstigning också på min stolsgranne. Japp that's Air china från ARN.

B787n var dock rätt behaglig. Ny fräsch kabin, dock med tightare stolar (men sov 7h ändå i de) men bra IFE. Kanske halvfull kabin i C ner till Auckland gjorde att servicen fick ett lyft. Trevlifa FA's och som att vara på ett helt annat bolag. Mat och dryck var riktigt bra.

Flyger nämnda ARN-PEK i slutet av februari igen och kan inte annat än längta
 

Krotan

Medlem
Flög nämnda rutt till Auckland med Air china i business i november och hade väl inga direkta förhoppningar. Valde de tack vare det smidiga bytet i Peking.

A330n som flygs från ARN till Peking är av sällan skådat dåligt bygge tyvärr. Tror att det är samma hårdvara som bla. Turkish airlines har i sin business men där slutar liknelserna. IFE var faktiskt pinsamt dålig, inte nog med att utbudet är rätt dåligt och upplösningen men samtliga skärmar hackade och fastnade med jämna mellanrum och gjorde all film omöjlig att se. Alltid lika underhållande när man frågar FA hur det kommer sig, att höra de beskylla Airbus för den dåliga teknologin i skärmarna lol :)

Serveringen var bland det sämsta tyvärr också jag upplevt men igen har man inga förväntningar och vet vad man ger sig in på så kan man överse vissa saker. Menyer delades aldrig ut till nästan alla på sista raden i C, likaså glömdes matbeställningen att tas efteråt av samma rad och likväl var 2 av varmrätterna redan slut innan sista raden i C äntligen fick nåt att beställa.

Likaså glömdes vinet helt bort för både mig och killen i stolen bredvid och tog 2 påpekningar innan nåt hände. Den västerländska frukosten var så klart slut innan sista raden, så fick nöja mig med det kinesiska. Dock ställde FA glatt fram brickan med det västerländska på mitt bord på morgonen, likaså för stolsgrannen. Vi tittade lite förundrat på varann. Precis innan jag hunnit ta första tuggan så var hon där igen och bara sa sorry och drog undan brickan och gick iväg och bytte den mot den kinesiska.
Ja just det och så tappade de hela brickan med champagne vid påstigning också på min stolsgranne. Japp that's Air china från ARN.

B787n var dock rätt behaglig. Ny fräsch kabin, dock med tightare stolar (men sov 7h ändå i de) men bra IFE. Kanske halvfull kabin i C ner till Auckland gjorde att servicen fick ett lyft. Trevlifa FA's och som att vara på ett helt annat bolag. Mat och dryck var riktigt bra.

Flyger nämnda ARN-PEK i slutet av februari igen och kan inte annat än längta

Tackar för ett mycket uttömmande svar och väldigt bra info! Blur definitivt till att försöka hitta andra vägar känns det som.
Funderar på att göra som @jumbooze föreslår och se om SAS vill skiljas från lite platser i C på sitt plan. Den produkten har jag åkt förr och tycker den är riktigt bra.
Har försökt kika på routing över BKK eller SIN men det verkar stört omöjligt. Kanske släpps det mer där närmare avgång?
 

Kevinator

Medlem
Flög nämnda rutt till Auckland med Air china i business i november och hade väl inga direkta förhoppningar. Valde de tack vare det smidiga bytet i Peking.

A330n som flygs från ARN till Peking är av sällan skådat dåligt bygge tyvärr. Tror att det är samma hårdvara som bla. Turkish airlines har i sin business men där slutar liknelserna. IFE var faktiskt pinsamt dålig, inte nog med att utbudet är rätt dåligt och upplösningen men samtliga skärmar hackade och fastnade med jämna mellanrum och gjorde all film omöjlig att se. Alltid lika underhållande när man frågar FA hur det kommer sig, att höra de beskylla Airbus för den dåliga teknologin i skärmarna lol :)

Serveringen var bland det sämsta tyvärr också jag upplevt men igen har man inga förväntningar och vet vad man ger sig in på så kan man överse vissa saker. Menyer delades aldrig ut till nästan alla på sista raden i C, likaså glömdes matbeställningen att tas efteråt av samma rad och likväl var 2 av varmrätterna redan slut innan sista raden i C äntligen fick nåt att beställa.

Likaså glömdes vinet helt bort för både mig och killen i stolen bredvid och tog 2 påpekningar innan nåt hände. Den västerländska frukosten var så klart slut innan sista raden, så fick nöja mig med det kinesiska. Dock ställde FA glatt fram brickan med det västerländska på mitt bord på morgonen, likaså för stolsgrannen. Vi tittade lite förundrat på varann. Precis innan jag hunnit ta första tuggan så var hon där igen och bara sa sorry och drog undan brickan och gick iväg och bytte den mot den kinesiska.
Ja just det och så tappade de hela brickan med champagne vid påstigning också på min stolsgranne. Japp that's Air china från ARN.

B787n var dock rätt behaglig. Ny fräsch kabin, dock med tightare stolar (men sov 7h ändå i de) men bra IFE. Kanske halvfull kabin i C ner till Auckland gjorde att servicen fick ett lyft. Trevlifa FA's och som att vara på ett helt annat bolag. Mat och dryck var riktigt bra.

Flyger nämnda ARN-PEK i slutet av februari igen och kan inte annat än längta
Du borde ge återkopplingen till Air China. Detta låter ju inte alls bra..
 

Canadien

Medlem
När jag åkte Air China senast på ARN-PEK var det rätt OK, halvfull kabin och maten räckte, men det är ju inte toppklass på serveringen. Tror de bara hade en flaska vin av varje sort, när de tog slut så fanns enbart det mindre ypperliga Great Wall Red Wine kvar att erbjuda.

Du borde som skrivits kolla andra bolag på sträckan, men SAS är ju så snåla med awards i C
 
Toppen