Nu ska vi ha klart för oss här att LH är skräp (enligt mig) i såväl F som C. Att jämföra LH med BA är inte så rättvisande. LX är dock enlig mig extremt bra!!! Har aldrig provat LX F.
Jag tycker det är kul att vi alla har så olik smak
BA CW är bättre än LH C, håller med dig till fullo. BA EC Gold har en del fördelar som är bättre än M&M SEN, Galleries F är ett exempel, uppgradering WT+ till CW eller CW till F ett annat.
Jag håller med att den gamla stolen på LH F inte når upp på marknaden, och att det t.o.m. känns som en evighet innan LH har uppdaterat alla flygplan.
Men nya BA F är en evolution och ingen revolution. Jag har några saker där jag tycker BA F ligger lång efter
CCR - fint, men vilken usel service från BA och catering. Sen gör det inte mig något personligt att behöva åka tåg till T5C, men om du jämför detta med LX/LH och även AF är det en kass start på en resa
"Herring in a barrel" eller antalet stolar i kabinen: att trycka in 14 stolar i nosen på en B747-400 där andra har 8-9, nej tack. Hur kan man då tala om "privacy" då
Mat & Vin - alltid efter i F tycker jag jämfört med LH/LX
Väldigt "hit or miss" gällande personalen ombord i min erfarenhet. LH/LX mycket mer professionella upplever jag
Trots två resor i gamla LH F på en B747-400 så var min slutsats efter resan till IAD i mars att LH helhet är bättre. Trots min genuina anglofixering, är tråkmånsen LH väsentligt bättre som produkt i sin helhet (IMHO). Men smaken är jo som känt som b.....