Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

joemume

Medlem
Reser du mest i arbetet under tider som affärsresenärer normalt åker?
Inte alls. Jag reser jämnt över året. Men jag utgår ALLTID från UME på första segmentet och bokar ofta via resebyrå. Något av dessa två spelar helt klart in. Börjar tycka att CU är ett hoax, ärligt talat.
 
Sedan jag blev Diamond så har jag gjort totalt 26 ben med SAS varav 13 på long haul. Jag har fått en CU. Utresorna blir vanligtvis lördagar eller söndagar på long haul. Hemresorna brukar vara fredagar eller lördagar. Resorna bokas genom vårt web verktyg tillhandahållet av en resebyrå (BCD Travel).
 

palmen

Moderator
Så mao har man större chans om man bokat direkt hos SAS?
Finns inga belägg för det, men vissa upplever det så. Vi behöver nog ha väldigt mycket mer data för att avgöra det. Personligen tror jag inte sas tittar om man bokat på sas eller via resebyrå innan beslut om Courtesy upgrade tas. Jag tror att besluten tas på helt andra grunder.
 

Johan67

Medlem
Finns inga belägg för det, men vissa upplever det så. Vi behöver nog ha väldigt mycket mer data för att avgöra det. Personligen tror jag inte sas tittar om man bokat på sas eller via resebyrå innan beslut om Courtesy upgrade tas. Jag tror att besluten tas på helt andra grunder.

Vet vi om det är manuella beslut eller något som "systemet" ordnar till?
 
Toppen