Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

palmen

Moderator
Kan "kjøpe" meg opp til Diamant viss jeg oppgraderer med PlusGrade.
Spørsmålet er om det er verdt det?
Hvor ofte har dere fått gratis oppgradering på Long Haul?
Nu vet jag itne hur långt ifrån du är, man kan väl köpa baspoäng redan med 30k poäng kvar?
Är du väldigt nära tycker jag det är värt det i alla fall, de tär inte bara Courtesy Upgrade på longhaul som är bra. Jag får det i snitt på varannan bokning medan andra knappt fått det alls. Gratis dryck är alltid trevligt då det går åt en och annan öl när man flyger, framförallt på longhaul. Lite trevliga SAS event har man också blivit bjuden till som Diamond och har ibland förtur på kampanjer. Är man nära Diamond tycker jag definitivt att man ska satsa på det. Om inte annat är det soft landing till guld året efter vilket också är bra.
 

Snusmumrikken

Ny medlem
Ja, och nej. Du får fler baspoäng om du uppgraderar med Plusgrade, men reser man så lite att man knappt når Diamond så blir det väldigt få resor som kan vara aktuella för Courtesy Upgrade så då har det ringa värde. Gratis dryck är ju en ganska billig förmån så räkna själv vad 90 ben inrikes gånger 5kr coca-cola kostar. Eller 25 ben EU gånger 20kr Mikkeller.

Ja, derfor jeg tenker og oppgradere med Plusgrade så jeg får flere basispoeng. Det er jo fint med oppgradering uansett dog. Men stort sett flyr jeg ikke nok til å få Diamond. Men har hatt gull i mange år. I år er det andre året på rad at jeg kommer veldig nær Diamond, og som sagt så kan jeg rekke dit viss jeg oppgraderer med Plusgrade for og få flere basispoeng.

Men spørsmålet er jo hvor ofte man får courtesy upgrade..... Er det virkelig annenhver gang viss man flyr long-haul med SAS? (Viss det er ledig)
 

NotRyan

Medlem
Ja, derfor jeg tenker og oppgradere med Plusgrade så jeg får flere basispoeng. Det er jo fint med oppgradering uansett dog. Men stort sett flyr jeg ikke nok til å få Diamond. Men har hatt gull i mange år. I år er det andre året på rad at jeg kommer veldig nær Diamond, og som sagt så kan jeg rekke dit viss jeg oppgraderer med Plusgrade for og få flere basispoeng.

Men spørsmålet er jo hvor ofte man får courtesy upgrade..... Er det virkelig annenhver gang viss man flyr long-haul med SAS? (Viss det er ledig)
Upp till varannan PNR. Däremot är det ju inte säkert att du får det även om det finns lediga platser och du är kvalificerad.
 

gjohansson

Medlem
Ja, derfor jeg tenker og oppgradere med Plusgrade så jeg får flere basispoeng. Det er jo fint med oppgradering uansett dog. Men stort sett flyr jeg ikke nok til å få Diamond. Men har hatt gull i mange år. I år er det andre året på rad at jeg kommer veldig nær Diamond, og som sagt så kan jeg rekke dit viss jeg oppgraderer med Plusgrade for og få flere basispoeng.

Men spørsmålet er jo hvor ofte man får courtesy upgrade..... Er det virkelig annenhver gang viss man flyr long-haul med SAS? (Viss det er ledig)
Jag har på 4 flighter fått 0 CU så hoppas på det bästa men förvänta dig inget är nog det som gäller.
 

joemume

Medlem
Jag har väldigt mycket tur i så fall då den hittills har kickat in på varannan resa i snitt. Tror mycket har att göra med när man åker, jag åker nästan uteslutande longhaul på fredag-söndag och på linjer med A330. Enda bokningen på A340 fick jag dock bump till Business från GO.
Osannolik hög hitrate. Grattis. :) Har samma resemönster som dig, 20 longhaul under 2016, endast 1 CU.
 

Canadien

Medlem
Jag reser uteslutande i Plus så jag har låg hitrate eftersom Business alltid verkar blir full med Plusgrade / revenue på mina flygningar/datum. Enda CU:n var på min enda Go, till Plus, de senaste 2 åren, dock då med 5pax på PNR:en
 
Toppen