Senaste nytt

Ska vi organisera BC.se grupp Mileage Run?

Stefan62

Medlem
Skulle det vara omöjligt att organisera något liknande för BC-medlemmar och ungefär i samma prisnivå?

Vi träffas en tidig lördagsmorgon och kommer tillbaka på kvällen...

Om någon erfaren kan ta fram ett alternativ så är jag "på" direkt! (Det kan bli en form av BC-träff!)
 

Magino

Medlem
Låter som en mycket trevlig idé. För att göra det ännu större så hade ju varit kul att få med bolagen och lite rundvandring hos de olika bolagen. Skulle kunna bli lite av den DO som de skulle kalla det på FT. Detta skulle visserligen kräva att någon/några lägger ner mängder med tid och energi.
 

Stefan62

Medlem
Om det finns ett genuint intresse så kan jag engagera mig för att hålla ihop det hela - men är för oerfaren för att hitta ett bra och prismässigt ok rutt-förslag.
 

Ubbe

Medlem
Om det finns ett genuint intresse så kan jag engagera mig för att hålla ihop det hela - men är för oerfaren för att hitta ett bra och prismässigt ok rutt-förslag.
Jag ställer gärna upp och arbetar med detta.. Kul grej som man kan lägga lite tid på. Är projektledare men behöver absolut inte ratta detta projektet. Men det behövs sättas upp gränser.
Förslag: total tidsåtgång < 48H, om ej övernattning då då 72H. Helg dvs. fredag tom söndag alternativt lördag tom. måndag. Vid diskussion med flyg/hotellbolag ska gälla att var och en bokar för sig utifrån uppgjord deal (bokningskod "ubbe är bäst" eller annan lämplig, (man skulle ju kunna tänka sig nått sämre i stil med Businessclass.se oxo) men va fasen.. ) :cool:
Prisbild? Jag vet inte hur bra ställt folk har det så kom med förslag. Businessclass om ex europa tycker jag..
Antal som följer med?? 20?
Jacob eller AHO jag vill se en deal att börja på..
Tankar och förslag om ändring mottages tacksamt (men beaktas inte.. om de inte är bra.. :cool: )
 
Last edited:

Stefan62

Medlem
Jag gillade Jacobs resa som det redogörs för överst i den här tråden, möjligen att man ska börja och sluta i Stockholm.

Mitt förslag är:

- Jacob och/eller AHO kommer med ett förslag - liknande rutten i den här tråden och även samma prisläge.

- Då det, förmodligen, är första gången "vi" arrangerar något sånt här så föreslår jag max 24 timmar.

- Antal deltagare - 20 personer är väl lite väl mycket för att det ska bli en bekväm resa i C-klass inom Europa...champagnen ska räcka hela vägen...jag tycker det är ok med 4 - 6 st, fler är en bonus...
 
Last edited:

Senator

Moderator
Vill inte vara glädjesdödare men skulle bli väldigt förvånad om man hittar platser till ett sådan pris för 20 personer. Kanske 6 till 8, men inte 20 om inte ur det blå STO blir någon form av "IATA Heaven" över natten :)
 

Dr. Miles

Expert
Vill inte vara glädjesdödare men skulle bli väldigt förvånad om man hittar platser till ett sådan pris för 20 personer. Kanske 6 till 8, men inte 20 om inte ur det blå STO blir någon form av "IATA Heaven" över natten :)
Som Senator skriver, vanlig inventory är max 9 platser per bokningsklass.(vissa har bara max 4).
Så över 9 personer går det definitivt inte med publicerade priser.
Däremot om någon förhandlar med flygbolag och få en offert för viss routing, går det nog att ordna för mer än 9 personer.
 

Stefan62

Medlem
Som Senator skriver, vanlig inventory är max 9 platser per bokningsklass.(vissa har bara max 4).
Så över 9 personer går det definitivt inte med publicerade priser.
Däremot om någon förhandlar med flygbolag och få en offert för viss routing, går det nog att ordna för mer än 9 personer.

Är det en så bra idé att börja förhandla...det kan ju föra med sig att man tillfälligt sänker nivån när man inser vad det är för folk som ska ut och resa...
 
Toppen