Senaste nytt

[FARE GONE][Business]Ethiopian Airlines: Oslo-Kapstaden/Johannesburg/Seychellerna mm från 5700 NOK

090034208

Medlem
Sitter och tittar på OSL-ARN-ADD-JNB och hittar i April för 5757NOK i Business class på ET:s hemsida. Bokas i C ( CRTNO). Är detta en mistake fare?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

AABack2ARN

Medlem
Säger du att faren CRTNO inte syns i ExpertFlyer? Den syns i alla fall på ITA. Grundpris cirka 2000 NOK + skatter och avgifter.
 

mjulven

Medlem
Det var ett liknande fall i januari 2016 om jag minns rätt, men då från Bryssel med Ethiopian. Detta slutade såvitt jag minns med att man pengarna tillbaka till sist.

Med det sagt, jag körde en fuling och bokade en trip via uniteds hemsida.
 
Med det sagt, jag körde en fuling och bokade en trip via uniteds hemsida.

Vad är fördelen med att boka på United?

Jag fick följande text
" Your itinerary contains one or more flights operated by a partner airline, so we have asked Ethiopian Airlines to confirm your reservation within the next 24 hours. In rare cases, a partner airline may not be able to confirm the reservation due to rapidly changing availability.
Please review your itinerary and call the United Customer Contact Center if you do not receive a ticketing confirmation within the next 24 hours. You will not be charged until your ticket is issued."
 

bnr

Medlem
Jag kollade snabbt om det fanns något i ExpertFlyer men hittar inget. Köp säger jag
Säger du att faren CRTNO inte syns i ExpertFlyer? Den syns i alla fall på ITA. Grundpris cirka 2000 NOK + skatter och avgifter.
Jo, den har synts i EF.
T.ex. dep OSL, arr JNB, carrier ET, outbound 15NOV17, inbound 29NOV17. CRTNO syntes för ett par timmar sedan när jag kollade. Näst billigaste faren som fanns i listan.

Edit: Och här kommer en screenshot
Capture.PNG
 

mjulven

Medlem
Vad är fördelen med att boka på United?

Jag fick följande text
" Your itinerary contains one or more flights operated by a partner airline, so we have asked Ethiopian Airlines to confirm your reservation within the next 24 hours. In rare cases, a partner airline may not be able to confirm the reservation due to rapidly changing availability.
Please review your itinerary and call the United Customer Contact Center if you do not receive a ticketing confirmation within the next 24 hours. You will not be charged until your ticket is issued."
Dom lyder under amerikansk lag vilka har starkare konsumentskydd (såsom jag förstått det) i sådana här händelser. Sen bokade jag en misstake fare med dom i somras där allt fungerade som det skulle. I det fallet hade jag andra bolag (TAP) på samma boknig med samma text utan problem. Sen kan man avboka inom 24 timmar om man ändrar sig.

Blir det i något läge problem så föredrar jag dessutom att prata med United kontra Ethiopian.
 
Toppen