Senaste nytt

SAS nya hemsida

TasselT

Medlem
Är det någon som förstår om full återbetalning fortfarande ingår i SAS PLUS ?
Jag blir väldigt förbryllad av en liten kryssruta för 350:- som dyker upp nu....
Kryssar man i rutan verkar biljetten bli det som förr kallades "SAS PLUS Full Flex".
Väldigt motsägande info...
Snap_2017.01.16_15h57m30s_001.jpg

Snap_2017.01.16_15h57m47s_002.jpg


Samma bokning i classic:
Snap_2017.01.16_16h04m07s_003.jpg

/ TT
 

doc

Medlem
:)
Som läkare skall man nog inte kasta sten i glashus.
Är det några man får osäkra och tvetydliga svar ifrån är väl just läkare ;)
Ja, men nu talar vi äpplen och päron här. Det är en sak att ha ett regelverk och följa det, även för läkare (läs följa behandlingsriktlinjer för läkare och jämför med polarrulle-gate). Det är en annan sak att tolka sannolikheten för olika utfall med stor variation (läs ställa diagnos eller ge en prognos för en sjukdom).
 

aldrighemma

Medlem
Är det någon som förstår om full återbetalning fortfarande ingår i SAS PLUS ?
Jag blir väldigt förbryllad av en liten kryssruta för 350:- som dyker upp nu....
Kryssar man i rutan verkar biljetten bli det som förr kallades "SAS PLUS Full Flex".
Väldigt motsägande info...
Som jag har tolkat det så betyder kryssrutan så här:
Ej kryssad: SAS Plus Saver
kryssad: SAS Plus
Dock det ut som att det finns någon bugg i just exemplet du visar, eftersom Plus Saver inte ens finns på classic.sas.se. Jag har gjort en bokning själv på sas.se där ikryssad ruta gav en "vanlig" Plus biljett enligt fare rules. Du kan se fullständiga regler om du klickar på texten "SAS Plus" i panelen längst ner.

Edit: för att vara tyligare så måste man klicka på panelen längst ned för att den ska åka upp och visa länken "SAS Plus" för fare rules.
 
Last edited:
Ja, men nu talar vi äpplen och päron här. Det är en sak att ha ett regelverk och följa det, även för läkare (läs följa behandlingsriktlinjer för läkare och jämför med polarrulle-gate). Det är en annan sak att tolka sannolikheten för olika utfall med stor variation (läs ställa diagnos eller ge en prognos för en sjukdom).
Smiley doc smiley
 
  • Gilla
Reactions: doc

Homer

Medlem
Är väldigt nöjd med att kunna leva i SAS Corporate Booking. Den gjorde de faktiskt bra när de gjorde om den från Flash för något år sedan.

låter ju som att den ska göra om igen?


A TASTE OF WHAT'S TO COME
  • A new booking experience for corporate customers
  • Personalized offers and new EuroBonus benefits
  • A new way to explore the world with SAS
  • An easy way to handle irregularities should they occurAnd much more
Information beta site - SAS
 

TasselT

Medlem
Som jag har tolkat det så betyder kryssrutan så här:
Ej kryssad: SAS Plus Saver
kryssad: SAS Plus
Dock det ut som att det finns någon bugg i just exemplet du visar, eftersom Plus Saver inte ens finns på classic.sas.se. Jag har gjort en bokning själv på sas.se där ikryssad ruta gav en "vanlig" Plus biljett enligt fare rules. Du kan se fullständiga regler om du klickar på texten "SAS Plus" i panelen längst ner.
Nu var mitt exempel kanske inte det bästa prismässigt. På söndagen 22/1 kostar de flesta avgångar 1199:- med SAS PLUS och 999:- med SAS GO.
I dessa fall kostar "kryssrutan" hela 1500:-. Vem lägger till mer än vad biljetten kostar för att ha möjligheten till full återbetalning ???
Sas Plus Saver är förresten inte infört än mellan ARN - UME.

/ TT
 

TasselT

Medlem
Nu var mitt exempel kanske inte det bästa prismässigt. På söndagen 22/1 kostar de flesta avgångar 1199:- med SAS PLUS och 999:- med SAS GO.
I dessa fall kostar "kryssrutan" hela 1500:-. Vem lägger till mer än vad biljetten kostar för att ha möjligheten till full återbetalning ???
Sas Plus Saver är förresten inte infört än mellan ARN - UME.

/ TT
Så här ser det ut när PLUS Saver finns tillgängligt. Notera den lilla blå "ploppen" och texten "Saver" under priset. Den fanns inte för bokningen ARN-UME:
Snap_2017.01.16_16h37m21s_004.jpg

När jag sedan väljer SAS PLUS så står det att Återbetalning och ombokning inte ingår:
Snap_2017.01.16_16h37m31s_005.jpg

Klickar jag i kryssrutan för 250:- så ändras texten till "Ingår":
Snap_2017.01.16_16h37m43s_006.jpg

Så min slutsats är man strulat till det med texterna för inrikesbokningarna där Saver inte finns. Å andra sidan verkar "Full Flex" inte längre finnas till Nice...

/ TT
 

Andreas.Net

Medlem
Nu skall du inte raljera för mycket. Jag som användare utan npgra som helst programmeringskunskaper har hittills inte sett ett enda system eller program som är avsett för en användare att användas på ett intuitivt sätt.
För att ta ett skräckexempel där jag vet att det kryllar med svenskar är SAP.
Så SAS går i linje med alla andra.
Det är framförallt prestandan och att vissa saker inte verkar funka som jag tycker är värst, själva GUI't är väl inte heller något mästerverk men är väl något man kan leva med när man har förstått hur allt funkar men som sagt följande är ett axplock av issues har jag stått på:
  • Det går inte att logga in på mitt konto, en workaround som funkade var att logga in på Classic sidan och sedan klicka på en länk som leder till en sida på nya siten.
  • Lågpriskalendern har en dropdown som har Europa förvald men det går inte att fälla ner menyn.
  • Jag tycker allt känns väldigt segt och vissa saker verkar bara stå och ladda.
 
Toppen