Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

Schlaake

Medlem
Jag är en oerhört sällsynt (med betoning på OERHÖRT SÄLLSYNT) pax hos SAS, dock mer frekvent pax hos Qatar o har jag förstått det rätt så är det SAS som ombesörjer handling mm för Qatar och hitintills har alltid prioboarding fungerat klockrent när de utför tjänst åt Qatar så nog borde väl personalen förstå vad det handlar om, eller har denna personal aldrig hand om handling för sitt eget bolag (SAS).
Dessutom har priority bagaget alltid fungerat klockrent när jag anlänt till ARN med Qatar (kanske inte är SAS som sköter detta) till skillnad mot när man anländer till T2 med exv British Airways eller Finnair.
Man undrar ju varför detta fungerar när SAS är entreprenör åt annat bolag.
Detta var bara en reflektion från en numera privattresenär som ändock uppbär BAEC gold, Accor Platinum etc...... Men som tröttnade på SAS redan i slutet på 1990-talet...
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Canadien

Medlem
Jag är en oerhört sällsynt (med betoning på OERHÖRT SÄLLSYNT) pax hos SAS, dock mer frekvent pax hos Qatar o har jag förstått det rätt så är det SAS som ombesörjer handling mm för Qatar och hitintills har alltid prioboarding fungerat klockrent när de utför tjänst åt Qatar så nog borde väl personalen förstå vad det handlar om, eller har denna personal aldrig hand om handling för sitt eget bolag (SAS).
Dessutom har priority bagaget alltid fungerat klockrent när jag anlänt till ARN med Qatar (kanske inte är SAS som sköter detta) till skillnad mot när man anländer till T2 med exv British Airways eller Finnair.
Man undrar ju varför detta fungerar när SAS är entreprenör åt annat bolag.
Detta var bara en reflektion från en numera privattresenär som ändock uppbär BAEC gold, Accor Platinum etc...... Men som tröttnade på SAS redan i slutet på 1990-talet...
Har Qatar boardinggrupper på sina boardingkort eller använder de fållor?
 

SFC

Medlem
På SK939 ARN-LAX igår så var det förmodligen personal som oftast jobbar med Lufthansa-avgångar. Stenhård prioboarding så långt jag kunde se, Business boardar först utan undantag. Ett antal personer framför mig fick kliva åt sidan oavsett status.

Fast vore det egentligen inte bättre om man en gång för alla redde ut i vilken ordning vi skall boarda? (Dvs som de amerikanska bolagen publicerar extremt tydligt.)

Nu är det alltid olika huruvida Plus/Business är före eller samtidigt som Gold/Diamond beroende på flygplats enligt mina erfarenheter.
 

Schlaake

Medlem
Business och priopax till vänster, economy till höger vid gate, fungerar lika bra som det gör på många flygplatser i Asien eller som det fungerar på T2 med exempelvis British Airways och Finnair.... så förstår inte varför det inte fungerar hos SAS...
 

Schlaake

Medlem
Boarding grupper som Finnair tillämpar tycker jag också fungerar riktigt bra, senaste flighten från Helsingfors till Bangkok fungerade detta även vid bussgate (första gången jag varit med om detta i HEL vid bussgate).... undertecknad tycker SAS borde komma till någon lösning med detta, man marknadsför trots allt prioboarding i sin reklam för Eurobonus.....
 

Schlaake

Medlem
I Doha har jag alltid upplevt att Business bussas ut och boardar sist vid bussgate, I övrigt har jag endast flugit A380 från Doha och då boardar man ju alltid från andra våningen till first, business och den lilla economykabinen på upper floor...
Kan däremot tycka att Qatar borde upplysa om att business boardar sist vid bussgate i DOH, numera stressar jag aldrig till gate i DOH för att slippa sitta och vänta...
 
Toppen