Senaste nytt

Hotel i Georgetown eller ska man boka mer "centralt" i Washington D.C?

fred80

Medlem
Ska till Washington D.C i två dygn i februari och är väldigt sugen på att bo på något hotell i Georgetown, men hur "långt" bort är det ifrån alla "måsten" saker man måste uppleva i Washington? Ska man heller boka något hotel mer "centralt"?

Har efter har sökt på forumet förstått att en favorit hotell är Capital Hilton som verkar vara det perfekta stället att bo på. Men jag lockas lite av charmen i Gerorgetown. Så jag står och väger lite vilken del av Washington D.C jag ska satsa på att bo i under min vistelse i staden.

Min budget liger på mellan 1500-2000kr/natten.
 

jumbooze

Medlem
Titta på virtuoso och The Willard Intercontinental brukar vara grym value for money, läget är bredvid vita huset, sök på virtuoso här på sidan annars pinga mig så söker jag fram info
 

Johanna

Medlem
Jag bodde senast på The Melrose och var mycket nöjd med det. Bra gångavstånd till Georgetown och till de andra attraktionerna. Finns hotell nära som ingår i kedjorna om du föredrar det.
 

hg1980

Medlem
Georgetown är grymt. Klart du skall bo där! Restaunger, barer och shopping i ett promenadvänligt distrikt. De andra "attraktionerna" kan du åka metro eller uber till.
 

fcx

Medlem
Det finns ingen tunnelbana i Georgetown, vilket gör det lite besvärligare att ta sig runt. Om det är första besöket och syftet är att se "turistattraktionerna" så skulle jag bo mer centralt.

DC är promenadvänligt sett till avstånden, men vädret kan göra det mindre attraktivt att vara ute.

Capital Hilton ligger bra till, men jag skulle säga att det är värt runt 1000-1500 kr/natt.
 

hg1980

Medlem
Det finns ingen tunnelbana i Georgetown, vilket gör det lite besvärligare att ta sig runt. Om det är första besöket och syftet är att se "turistattraktionerna" så skulle jag bo mer centralt.

DC är promenadvänligt sett till avstånden, men vädret kan göra det mindre attraktivt att vara ute.

Capital Hilton ligger bra till, men jag skulle säga att det är värt runt 1000-1500 kr/natt.

Allt är ju relativt såklart, men personligen tycker jag inte promenaden till Foggy Bottom Metro station från Georgetown är så lång.
 

Svenska73

Medlem
Westin och Park Hyatt ligger optimalt. Gå till Gtown och lätt att ta taxi till närliggande Museum. Du kan också gå till Foggy Bottom tunnelbana. Park Hyatt är Priceline Express 5-star Express deal fö.
 

Johanna

Medlem
Ja, det är olika vad man tycker. Jag kan ta mig till turistattraktionerna men på kvällar och så uppskattar jag närheten till Georgetown och utbudet där.
 

Magino

Medlem
Kan inte annat än hålla med andra här. Tycker verkligen man ska bo i Georgetown och under dagarna kan man ta sig bort till allt man vill se.
 
Toppen