Senaste nytt

Hur många länder har du besökt?

KiMeister

Medlem
Norge, Danmark, Finland, Estland, Tyskland, England, Irland, Spanien, Turkiet, USA, Kanada, Mexiko, Singapore, Filippinerna, Hong Kong (Kina?), Ungern, Italien och Vatikanstaten.

Ser ut att bli 18 länder. Tjeckien är bokat som nytt land i början av april. Hade gärna besökt några fler, men är inte så gammal så än finns det gott om tid!
 

Traveller

Medlem
Den 24 december, på självaste julafton, landade jag på Maldiverna och fick då mitt land nummer 100! Personalen ombord struntade i reglerna och lät min och min fru dricka skumpa efter det vi landat. Flygningen var med SriLankan airlines.
 
Har blivit några nya sen jag skrev i tråden för ganska exakt tre år sedan. Siktar på ytterligare tre-fyra i år. Statistik enligt Travel Forum | Sveriges största reseforum

1. Andorra 2. Antarktis 3. Argentina 4. Belgien 5. Cypern 6. Danmark 7. Estland 8. Etiopien 9. Falklandsöarna 10. Finland 11. Frankrike 12. Grekland 13. Irland 14. Italien 15. Jemen 16. Kanada 17. Kazakstan 18. Kirgizistan 19. Lettland 20. Liechtenstein 21. Luxemburg 22. Malawi 23. Mali 24. Nederländerna 25. Norge 26. Polen 27. Ryssland 28. Schweiz 29. Serbien 30. Spanien 31. Storbritannien 32. Sverige 33. Sydgeorgien 34. Tjeckien 35. Turkmenistan 36. Tyskland 37. Ungern 38. USA 39. Uzbekistan 40. Vatikanstaten 41. Zambia 42. Zimbabwe 43. Åland 44. Österrike

War Machine har även besökt 2 länder som inte längre finns:
Sovjetunionen, Östtyskland
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Vaniljvodka

Medlem
Uppdaterad lista. Nu uppe i 34 länder. Nya för året fetmarkerade:

1. Aruba
2. Bahamas
3. Bulgarien
4. Cypern
5. Danmark
6. Finland
7. Frankrike
8. Förenade Arabemiraten
9. Grekland
10. Indonesien
11. Irland
12. Island
13. Italien
14. Japan
15. Kanada
16. Kina
17. Kroatien
18. Nederländerna
19. Norge
20. Oman
21. Polen
22. Portugal
23. Rumänien
24. Ryssland
25. Schweiz
26. Singapore
27. Slovenien
28. Spanien
29. Storbritannien
30. Sverige
31. Thailand
32. Tyskland
33. USA
34. Österrike
 

Sebbeh

Medlem
Jag hade 19 stycken.

1. Bulgarien
2. Danmark
3. England
4. Estland
5. Finland
6. Italien
7. Norge
8. Polen
9. Spanien
10. Sverige
11. Tjeckien
12. Turkiet
13. Tyskland
14. Österrike
15. Thailand
16. Dominikanska Repubilken
17. Mexiko
18. USA
19. Kap Verde

Resa bokad till Vietnam och Singapore i vinter.
 
28 verkar det vara hittils, fetmarkerade är nya 2017
Australien, Belize, Canada, Danmark, Estland, Filippinerna, Finland, Frankrike, Hong Kong, Indonesien, Kambodja, Malaysia, Marocko, Mexico, Norge,Nya Zeeland, Polen, Schweiz, Spanien, Storbritannien, Sydafrika, Thailand, Tjeckien, Turkiet, Ungern, Usa, Vietnam & Österrike
 

Travler

Medlem
Enligt FN lista får jag det till 35 länder och enligt appen Been blir det 38 länder (med: Taiwan, Hong Kong & Macao)

Om en månad kan jag lägga till 2 till
Mongoliet
Sydkorea

Fetmarkerade länder är redan besöka under 2017.

Europa 17st
Belgien
Danmark
Finland
Frankrike
Grekland
Italien
Malta
Nederländerna
Norge
Polen
Schweiz
Spanien
Sverige (om man för tillfället inte "bor" i Sverige men hälsar på i en vecka måste det räknas som att man har ”besökt” landet :rolleyes:)
Tjeckien
Turkiet
Tyskland
Österrike

Asien 13st
Brunei
Filippinerna
Indien
Indonesien
Japan
Kina
Laos

Malaysia
Nepal
Nordkorea
Singapore
Thailand
Vietnam

Nordamerika 2st
Kanada
USA

Oceanien 1st
Nya Zeeland

Afrika 2st
Swaziland
Sydafrika
 
Toppen