Senaste nytt

Är classic.checkmytrip.com stängd?

Dr. Miles

Expert
Uppdaterad: 2018-10-13

Det går att kolla Amadeusbokning genom den här länken.

Amadeus e-ITR

Kryssar bort alternativet 日本語の注釈をつける (lägga till förklaring på japanska), så får ni e-ticket på engelska.

---
Jag brukar att använda classic.checkmytrip.com när jag har ett Amadeus bokningsnummer och jag föredrar den före nya checkmytrip.com sidan.

Men sedan i morse kan jag inte komma åt classic.checkmytrip.com längre.
Jag har testat med olika browser, jag har också testat med olika internet anslutning men jag kommer inte åt sidan.

Fungerar siten för er?
 
Last edited:

rvarttinen

Medlem
En annan sak med CheckMytrip som jag märk på de senaste resorna: bokningsreferensen går inte använda, den rapporterar att flygbolaget inte tillåter Amadeus att visa resan, även om det är en giltig bokningsreferens.
 

Dr. Miles

Expert
En annan sak med CheckMytrip som jag märk på de senaste resorna: bokningsreferensen går inte använda, den rapporterar att flygbolaget inte tillåter Amadeus att visa resan, även om det är en giltig bokningsreferens.
Det är flygbolaget som väljer att göra så. Air France och KLM är sådana.
De använder Amadeus som bokningssystem men det går inte dra fram bokningen som gjord deras webbsida på CheckMyTrip.com.
 

tågnörd

Medlem
Classic är död för mig och nya sidan vill att jag laddar ner deras app. Klickar jag på "login" så händer inget varken i Safari eller Firefox.
 

RonnieK

Medlem
Jag brukar att använda classic.checkmytrip.com när jag har ett Amadeus bokningsnummer och jag föredrar den före nya checkmytrip.com sidan.
...
Fungerar siten för er?
Detta talk är intressant och lite kul och kan vara en anledning till att sidan togs ner:

(För den som inte orkar kolla hela, spola fram till ca 15:30)

Classic är död för mig och nya sidan vill att jag laddar ner deras app. Klickar jag på "login" så händer inget varken i Safari eller Firefox.
Har du testat appen? Jag installerade den och tycker den funkar fint!
 

mtlmr

Medlem
Han kommenterade vid ett ställe att "thank god, classic.checkmytrip is finally down" eller nåt i den stilen.

Detta talk är intressant och lite kul och kan vara en anledning till att sidan togs ner:

(För den som inte orkar kolla hela, spola fram till ca 15:30)


Har du testat appen? Jag installerade den och tycker den funkar fint!
 

tågnörd

Medlem
Last edited:
Toppen