Senaste nytt

Nån som har erfarenhet av flyl4l.com?

Mikael

Medlem
Snubblade över denna site av misstag. Låter för bra för att vara sant, blir misstänksam mot sånt. Nån som har nån erfarenhet av dom?
 

Gnopps

Medlem
Har inte hört talas om dem. Hemsidan verkar skum. Mycket länkar och namedropping till andra sidor men inga länkar till artiklar som nämner l4l. De skriver att det är helt lagligt men tror nog att de flesta program förbjuder att man säljer poäng/poängresor, så även om det inte är olagligt kan du bli av med din biljett. Jag hade nog hellre köpt en vanlig biljett och tjänat poängen själv.

Det här är bara som jag spekulerar. Om du köper en biljett så låt oss veta hur det gick!
 

JacobGBG

Medlem
Luxury for less är legitimt. På Flyertalk finns det många som prövat dom och gett tummen upp, Vet ej hur de kommit runt förbuden om att sälja poäng men det är ingen tvivel om att dom är legala. däremot har jag aldrig fått ett erbjudande från dom som jag inte kunnat fixa billigare via US Airways bonuskampanjer, men det är inte en helt rättvis jämförelse.
 

Mikael

Medlem
Har läst lite på flyertalk och det verkar råda delade meningar om både L4L och "milage brokers" överlag. Jag är inte helt säker på att de har kommit runt förbudet att sälja poäng, varför skulle flygbolagen tillåta dem att göra det när det inte är tillåtet för andra? Och om det inte är tillåtet att sälja poäng finns det alltid en risk - om än liten - att en biljett köpt av L4L inte kan användas (flygbolaget drar tillbaka den då de misstänker fuffens).
Tror inte jag kommer att prova, fast lite lockande är det... :)
 

Dr. Miles

Expert
Jag antar att sajten säljer olika flygbolags miles till dig och du bokar själv bonusresor.

Men jag gillar verkligen inte att man måste registrera sig INNAN man vet hur mycket miles kostar.
 

Tjaeng

Medlem
Jag antar att sajten säljer olika flygbolags miles till dig och du bokar själv bonusresor.

Jag tror att det snarare är de som bokar åt en på sina egna konton -> Sedan skicka e-ticket. Miles har de väl förmodligen fått av att samla in en gigantisk mängd kreditkortspoäng genom att koppla ett kort till företagsutgifter. Därav avsaknaden av quoted price, de kollar säkert på vilka fares som erbjuds de dagar man vill resa för att sedan sätta sitt eget pris.
 
Toppen