Senaste nytt

Billiga flygbiljetter till Taiwan

Karl

Ny medlem
Jag ska åka till Taiwan i höst. Är det någon som har bra tips på hur jag får tag på prisvärda Businessclass biljetter?
 

Senator

Moderator
Air China via PEK verkar billigast för runt 20.000kr.
Carrier CA ZPR6MSE STO to TPE (rules)

Senast jag åkte, gick resan via CPH och BKK med SK och TG för ca 23.000kr.

Jag har ingen erfarenhet at CA via PEK, det finns säkert andra som kan kommentera upplevelsen. Min erfarenhet av SK är att dagsresor är bra, men SK stolen är ingen höjdare för sömnen. AY via HEL och HKG ligger från 24.000kr.

En annan ide är att köpa ARN-HKG med t.ex. TK för runt 17.000kr och köpa till en Y-klass HGK-TPE för några tusenlappar med t.ex Cathay
 
Hej,

Jag ska flyga till Taiwan i höst (början av oktober). Finns det några bra ideér på hur jag får tag på Business Class biljetter till ett bra pris. Jag blir borta i ungefär två veckor.
 

Jacob

Medlem
Välkommen till BusinessClass.se!

Du skrev aldrig varifrån du ska åka och vart i Taiwan, men utgår från Stockholm-Taipei. Ska du till södra Taiwan är det dock bättre att flyga till Kaohsiung.

Billigaste flygbiljetten är med Air China via Beijing. 15900 kr + skatter. Kanske inte det allra roligaste alternativet dock.

Annars finns en rätt kul SAS biljett för drygt 20000 kr + skatter.
Du flyger via Köpenhamn och Bangkok och sedan har du ett flertal flygbolag att välja på mellan Bangkok och Taipei bl.a. Thai Airways samt de taiwanesiska flygbolagen Eva Air och China Airlines.

STO-CPH-BJS/BKK-BR/CA/CI/TG/SK-TPE
 

Gnopps

Medlem
Ska du åka affärsklass och har tid på dig kan du eventuellt spara lite genom att påbörja resan på kontinenten, typ från Frankfurt eller London och sedan köpa en separat biljett från Skandinavien dit. Sök lite på exempelvis momondo.com från olika städer.
 

Dr. Miles

Expert
Du kan flyga till Hong Kong med Turkish Airlines(TK) och köpa separat biljett till Taipei.
Det kostat ca 17,400 SEK inkl. skatter.
Om du har tur du kan flyga med Jet Airways flygplan mellan Istanbul och Hong Kong.

Om jag kom ihåg rätt, även om man har incheckat bagage till Hong Kong och har separat biljett till annan destination, kan man få bordinkort på airside i Hong Kong och transferagenten ordnar bagaget vidare till destinationen.

Den har jag gjort en gång när jag hade Auckland-Hong Kong med Cathay Pacific (med AAdvantage award) och Hong Kong-Bangkok(med bmi award) i separat bokning.

Den här servicen uppskattar jag mest av Hong Kong flygplatsen.

Business class flygbiljett mellan Hong Kong och Taipei t/r kostar runt 4,000 HKD inkl. skatter(ca 3,400 SEK)


Flighter mellan Hong Kong och Taipei är nog den världens mest tung trafikerade internationella sträckan, i alla fall volymmässigt.
  • Catay Pacific(CX) har 16 wide-body flighter
  • Dragonair(KA) har 3 flighter varav 1 wide-body och 2 narrow-body
  • China Airlines(CI) har 12 flighter varav 8 wide-body och 4 narrow-body
  • Eva Airways(BR) har 7 wide-body flighter
 
Toppen