Senaste nytt

Onödigaste flygresan

David

Medlem
Har inte bokat så mycket onödigt för någon rimlig anledning brukar det finnas till vad man bokar men bokade en gång OSD-ARN-UME-GOT. EB-award så inga extra poäng. Helt onödigt, bara för att det gick.

Cockpit ropade ut innan landning i UME: Alla som skall vidare till Göteborg kan sitta kvar i planet. Det vara bara @GOTATH och jag, inte helt förvånande.
 

Bryant

Medlem
Oj. Jag har många onödiga flygningar :).

ARN-PRG-BCN-PMI-BCN-TXL-ARN över dagen.

Bergamo till Malpensa via Rom.

Venedig till Bologna via Rom.

Milano till Rom via Tokyo (hoppade dock av i Tokyo).
 
Ja, definitionen av onödigt kan ju variera. Det skulle kunna vara att flyga mellan Arlanda och Bromma, men det kan ju också vara så att man inte förrän i efterhand inser att en resa var onödig.

Som när jag flög till Kina för ett 2-dagars möte/workshop/produktionsrevision etc. hos en leverantör, där yttre omständigheter, uppkomna ganska hastigt, innebar att denna aktivitet prioriterades bort av leverantören, eller rättare sagt, kortades ner till totalt en times möte för mig och min kollega. Mina frågor fick en kvarts utrymme. Vi fick detta besked när vi hade landat i Hongkong.

Vill dock säga att prioriteringen var rätt från leverantörens sida utifrån de uppkomna omständigheterna, men det kändes ju ganska onödigt att göra denna resa för någonting som vi lika gärna hade kunnat klara av på telefon.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

NotRyan

Medlem
Ja, definitionen av onödigt kan ju variera. Det skulle kunna vara att flyga mellan Arlanda och Bromma, men det kan ju också vara så att man inte förrän i efterhand inser att en resa var onödig.

Som när jag flög till Kina för ett 2-dagars möte/workshop/produktionsrevision etc. hos en leverantör, där yttre omständigheter, uppkomna ganska hastigt, innebar att denna aktivitet prioriterades bort av leverantören, eller rättare sagt, kortades ner till totalt en times möte för mig och min kollega. Mina frågor fick en kvarts utrymme. Vi fick detta besked när vi hade landat i Hongkong.

Vill dock säga att prioriteringen var rätt från leverantörens sida utifrån de uppkomna omständigheterna, men det kändes ju ganska onödigt att göra denna resa för någonting som vi lika gärna hade kunnat klara av på telefon.
Jag är tveksam till om det räknas i den här tråden. Det låter som att den hade ett klart syfte och var väl så nödvändig när den bokades. Att sedan leverantören gjorde så att själva syftet med resan blev tveksamt, och dessutom när ni ankommit var ju väldigt synd för er :D Hong Kong är en trevlig stad...
 

Dr. Miles

Expert
Även Bromma-Helsinfors-Arlanda (eller tvärtom) kan vara en nödvändig resa om man hade ett syfte att besöka Helsingfors.
Det är egentligen en tur och retur biljett som har olika flygplatser för avresa och hemkomst.
 
Toppen