Senaste nytt

Onödigaste flygresan

igelkotten

Medlem
Skulle flyga från MSY till AUS, och rutten blev MSY-IAH-DFW-AUS... Texas-triangeln kändes lite onödig ändå, särskilt då det hade gått mycket snabbare för mig att bara ta bussen eller köra från Houston till Austin direkt.
 

erc

Medlem
Hade bokat en helg till Radisson Blu Tuzla, Istanbul med mina småpojkar. Inklusive en flygning med Turkish ARN-SAW. Under bokningsprocessen missar jag att skriva ena sonens efternamn. Andersson blev An. Nekad ombordstigning,

Du pappa utlovat flyg gjordes en panikartad manöver på ARN där lite EB.poäng spenderades för en ARN-GOT-ARN flight. En natt i Göteborg med boende på Scandic Europa. Sedan tillbaka till ARN för en natt på Arlandia.

Så. Mest värdelösa flighten 2016: Säffle-(bil)-Arlanda-Göteborg-Arlanda-(bil)-Säffle.
 

Otto

Medlem
Onödig var den kanske inte men kort ! På 80-talet fanns det en reguljär flyglinje mellan JFK-TSS (34th street, heliport) ! man checkade in i den legendariska TWA terminalen på JFK och helikopterresan tog ca 8-10min in till Manhattan. Fantastisk start på sin NY vistelse. ( Vill minnas att de som reste i SAS First Businessclass inte betalade något för resan) Som flygbolagsanställd fick man hänga med på StandBy basis och betala 10 dollar ! :)
 

Valley

Medlem
Hade bokat en helg till Radisson Blu Tuzla, Istanbul med mina småpojkar. Inklusive en flygning med Turkish ARN-SAW. Under bokningsprocessen missar jag att skriva ena sonens efternamn. Andersson blev An. Nekad ombordstigning,

Du pappa utlovat flyg gjordes en panikartad manöver på ARN där lite EB.poäng spenderades för en ARN-GOT-ARN flight. En natt i Göteborg med boende på Scandic Europa. Sedan tillbaka till ARN för en natt på Arlandia.

Så. Mest värdelösa flighten 2016: Säffle-(bil)-Arlanda-Göteborg-Arlanda-(bil)-Säffle.

Blev det Maybachen t/r Säffle ? :)
 

JWD

Medlem
Tack vare BC så betade jag av MMX-ARN-ATH-CPH i Plus 2014. Blev en del poäng på köpet :D

På onsdag så åker jag upp till Mora (från Sthlm) sover en natt och flyger dagen efter MXX-AGH-BMA som kostade mig 298:- med BRA. Allt för att pricka av två nya flygplatser.
 

Smuffe

Medlem
På onsdag så åker jag upp till Mora (från Sthlm) sover en natt och flyger dagen efter MXX-AGH-BMA som kostade mig 298:- med BRA. Allt för att pricka av två nya flygplatser.

Den är absolut inte onödig då den har ett självklart och vettigt syfte. :rolleyes:
 
  • Gilla
Reactions: JWD
Toppen