Senaste nytt

mha321

Medlem
Montreal / Pierre Elliott Trudeau International Airport (YUL)
Här har jag ju äntligen en hel del tid att lounga på, dock verkar det vara fel flygplats i världen att tillbringa 15h på och frågan är om jag ska boka om till alternativ flygning och därmed få en del tid i Toronto istället där jag har tillgång till flera olika. Några tips?


Lester B. Pearson International Airport (YYZ)

Se ovan... antar att fokus bör läggas på Air Canada Maple Leaf Lounge här även om jag är nyfiken på de andra också.
För att vara nordamerika-lounger är de visserligen bra, men jag skulle absolut inte spendera 15h i någon av dem. Har du så lång tid så skulle jag utan tvekan åka in till stan istället, oberoende av om det är Montreal eller Toronto.

Är du i ombokningstankar ändå skulle jag överväga att boka om YUL-YTZ om du inte gjort den. Inte för att det är en bra flygplats men för att den är kul att ha gjort, och det är inte varje dag man får åka båt som del av arrivals-processen. Sedan tar du några timmar i stan (den är ju mitt i stan), och åker sedan ut och tar bara några timmar i loungen/loungerna på YYZ.

Men det är naturligtvis lite avhängt när på dygnet dina tid-mellan-flygen timmar hamnar.
 

Brandten

Medlem
Har läst den (igen) och kan konkludere med:
1) Rätt beslut att inte åka ner kvällen innan för BRU-loungeing då det inte verkar vara SÅ spektakulärt.
2) Jag tänkte skriva en liten rapport från resan men @Jonas C skriver så kungligt att man får komplex av bara tanken att lägga upp en bild från en C stol hos SN. :)
3) Hoppas Brussels Airlines är bättre på längre flygningar än på BMA-BRU.
Jag ser tyvärr inga flygplatser på rutten där jag skulle vilja spendera någon extra tid eller som står ut så att man skulle rekommendera dem. (Möjligen med undantag av BRU då)

Rent generellt är inte Nordamerika rätt destination om du vill ha bra lounger. Då ska du åka öster ut istället.
Tur i oturen då med så korta connections.
 

Brandten

Medlem
Är du i ombokningstankar ändå skulle jag överväga att boka om YUL-YTZ om du inte gjort den. Inte för att det är en bra flygplats men för att den är kul att ha gjort, och det är inte varje dag man får åka båt som del av arrivals-processen. Sedan tar du några timmar i stan (den är ju mitt i stan), och åker sedan ut och tar bara några timmar i loungen/loungerna på YYZ.

Men det är naturligtvis lite avhängt när på dygnet dina tid-mellan-flygen timmar hamnar.

Landar kl0033 (8/1) på YUL och flyger vidare kl1600 YUL-YYZ med AC A330 business. Skulle du bytt den mot 1h ekonomi i Dash 8 till YTZ? Ser ju lite häftigt ut och finns massor med avgångar hela dagen.
 

mha321

Medlem
Landar kl0033 (8/1) på YUL och flyger vidare kl1600 YUL-YYZ med AC A330 business. Skulle du bytt den mot 1h ekonomi i Dash 8 till YTZ? Ser ju lite häftigt ut och finns massor med avgångar hela dagen.
Ja, det skulle jag nog göra mest för att det är kul. Visst är det Eco Only en liten dash, men det är ju en kort flygning.

Går det flyg så sent på kvällen, eller är det morgonen efter som gäller?
 

Brandten

Medlem
Ja, det skulle jag nog göra mest för att det är kul. Visst är det Eco Only en liten dash, men det är ju en kort flygning.

Går det flyg så sent på kvällen, eller är det morgonen efter som gäller?
Klockan 0830 går första...

Men kom på att jag inte hinner boka om nu ändå. Imorgon kl0700 är det 24 innan resan påbörjas och Tallinn öppnar ju kl08 så. Kanske köper en separat t/r för att kolla :)

7aa40b56d952252e9966bfc2e7f88022.jpg
 

Brandten

Medlem
Stämmer väl det du nämner om United club på EWR. Jag skulle välja den som ligger vid c7X främst då den var betydligt luftigare och öppnare om ni har ont om tid, medan den andra består av flera "smårum". Servicen är densamma även om jag föredrog barhänget vid den jag just nämnde.

Ja den här var Mycket bättre! Bredvid Gate C74 och min kärra går från C71.
 
John F Kennedy International Airport (JFK) + Newark Liberty International Airport (EWR)
Här blir det att ta sig mellan JFK och EWR så fort som möjligt så loungebesöket kommer, om tid finnes, att bli på EWR. Funderade på helikopter transfer (99 USD) men insåg att taxiresan till heliport tar nästan lika lång tid som hela taxiresan mellan flygplatserna så tyvärr faller det alternativet nog bort. Kan det stämma att det bara finns 2st United lounger samt Art & Lounge i terminal C på EWR?
Vilken helikoptertransfer är det som bara kostar 99 USD? Jag ska förbi New York snart och har lite tight med tid så tänkte köra på heli in till stan.
 
Toppen