Senaste nytt

Bonusbiljett economy extra till business class

Rafael_nadal

Ny medlem
Hej!

Snart är det dags att för en andra bonusresa med SAS till New York i år. Vi har biljetter i economy extra men vill gärna uppgradera till Business Class.

Visst kan man betala, i mån av plats, och uppgradera till Business Class? Och isf vet någon vad det kan kosta?

Någon som har lyckats med detta? Ska tillägga att jag flyger från Arlanda via Oslo.
 
Last edited:

Teddulin

Medlem
Det där med att uppgradera med cash med SAS verkar vara lite olika från gång till gång. Senast jag var i New York så bokade vi business dit och economy hem. Testade Optiontown på hemresan men blev nekad. Vid incheckningen på EWR frågade jag om det gick att uppgradera med cash, "not today" fick jag som svar. Lite störande då det faktiskt fanns 4 lediga platser. Enligt kommentarer här inne så ska det funka att uppgradera med cash men då jag ringde SAS och kollade så fick jag som svar att det INTE går. Lycka till!
 
Ettersom det er en bonusreise så skal det egentlig ikke gå ann å oppgradere verken med optiontown eller poeng. Optiontown er uaktuelt. Men vist de trenger oppgraderinger så kan du være heldig med at gate-manager gjør ett unntak fra regelen og lar dere oppgradere mot poeng.
 

agehall

Medlem
Räkna inte med att du kan uppgradera. Just bonusresor är det väldigt tydligt med att det inte ska gå att uppgradera, men har du tur kanske du kan göra det vid incheckningen, men räkna absolut inte med det.

Och, om det går, skulle jag tro att du bara kan göra det med poäng och isåfall är det väl 20k poäng vi pratar om per person.
 

Roger J

Medlem
Cash-uppgradering i New York fungerar även med bonusbiljett (ifall de erbjuder det över huvudtaget vill säga). Har inte gjort det själv, men en vän har gjort det två gånger M -> C på Arlandaflighten.
 

A380*G

Medlem
Föräldrarna har uppgraderat bonusbilljett på EWR. Be att få tala med flight manager eller motsvarande, om vanliga incheckningstanten säger nej.
 

Creades

Medlem
Tidigare i år, när jag var i EWR och JFK med SAS gick det att uppgradera på ditresan men inte på hemresan. Som jag förstår det beror det på om det är fullt i economy extra eller inte. Säkerligen kan det även påverka vem du är eller hur glad flight managern är för dagen.
 

A380*G

Medlem
Tidigare i år, när jag var i EWR och JFK med SAS gick det att uppgradera på ditresan men inte på hemresan. Som jag förstår det beror det på om det är fullt i economy extra eller inte. Säkerligen kan det även påverka vem du är eller hur glad flight managern är för dagen.

JFK? SK flyger inte dit, bara till/från EWR.
 
Jag har testat en gång från ARN till ORD och lyckats. Dock påpekade gatedamen att det egentligen inte ska gå att göra och att "jag med största säkerhet inte skulle kunna göra samma uppgradering på tillbakaresan" vilket också visade sig stämma. Tror att det enbart har att göra med hur platsläget ombord ser ut, på min flight var det inte smockfullt i Business.
 
Toppen