Senaste nytt

Bästa platserna i SAS nya business class?

palmen

Moderator
Jag åker till Tokyo i slutet av februari i business class (A340-300), läste att plats 4A skulle vara vinnaren så bokade den platsen både fram och tillbaka. Någon rekommendation på detta? Ska man välja en annan sida på någon av avgångarna? Sen bara för att försäkra mig om att jag förstått detta rätt så är plats 4A en "fönster plats", alltså med stolen bort från gången?

Tacksam för svar :)

Ludvig
Jämna rader så sitter man närmre fönstret. Har inte stenkoll på hur man startar från Narita men åker man söderut så finns chans att se Mt Fuji på höger sida tror jag, lär dock inte vara aktuellt till Köpenhamn. Tror inte det är något annat specifikt man vill se utanför fönstret, kan vara en tanke att tänka på var solen står om det spelar roll.
 

Agö

Medlem
Jag åker till Tokyo i slutet av februari i business class (A340-300), läste att plats 4A skulle vara vinnaren så bokade den platsen både fram och tillbaka. Någon rekommendation på detta? Ska man välja en annan sida på någon av avgångarna? Sen bara för att försäkra mig om att jag förstått detta rätt så är plats 4A en "fönster plats", alltså med stolen bort från gången?

Tacksam för svar :)

Ludvig
Ja, det är en bra plats och på det sätt du beskriver.
 
Jämna rader så sitter man närmre fönstret. Har inte stenkoll på hur man startar från Narita men åker man söderut så finns chans att se Mt Fuji på höger sida tror jag, lär dock inte vara aktuellt till Köpenhamn. Tror inte det är något annat specifikt man vill se utanför fönstret, kan vara en tanke att tänka på var solen står om det spelar roll.
Ja, det är en bra plats och på det sätt du beskriver.

Tack för super snabba och utförliga svar.
 

Delayed

Medlem
I A330 (vet ej om det skiljer i A340) röstar även jag på på mitten längst fram. Nu struntar jag mer eller mindre i utsikten så med barn kan det kanske vara bättre med en fönsterplats. Låt grabben/tjejen bestämma är mitt förslag.
 

Dr. Miles

Expert
Jämna rader så sitter man närmre fönstret. Har inte stenkoll på hur man startar från Narita men åker man söderut så finns chans att se Mt Fuji på höger sida tror jag, lär dock inte vara aktuellt till Köpenhamn. Tror inte det är något annat specifikt man vill se utanför fönstret, kan vara en tanke att tänka på var solen står om det spelar roll.
Europaflygningar som flyger till/från Tokyo Narita flyger sällar genom södra in-/utgången från Narita.
Har man tur kan man se Mt. Fuji på långt håll men annars hör det till ovanligheterna.
 

KalleSus

Medlem
Jag åker till Tokyo i slutet av februari i business class (A340-300), läste att plats 4A skulle vara vinnaren så bokade den platsen både fram och tillbaka. Någon rekommendation på detta? Ska man välja en annan sida på någon av avgångarna? Sen bara för att försäkra mig om att jag förstått detta rätt så är plats 4A en "fönster plats", alltså med stolen bort från gången?

Tacksam för svar :)

Ludvig

Hemresan från Tokyo är ju en dagtur, så var beredd på att du får solen rakt in genom fönstret om du sitter på vänster sida.
Själv är jag känslig för alltför mycket sol, och väljer helst högersidan, H-platsen, i västlig riktning.
Sen är jag extra förtjust i rad 8 (8A eller 8H) - jag tycker om att ha hela kabinen framför mig och hörnplatsen längst ner i Businesskabinen känns lite extra ombonad och intim. Ingen sitter direkt bakom, och det är dessutom en "äkta" fönsterplats.
Eventuellt stök och stoj från galley och toaletter stör mig inte det minsta.
 
Toppen