Senaste nytt

Bästa platserna i SAS nya business class?

Canadien

Medlem
Ok, och du upplevde inte att avståndet till monitorerna var för långt?
Nej, det är helt OK. Rest med barn på 1DF, 2DF och 3DF på SAS. Spelar ingen större roll för barnet men det är ju lite rymligare på 1DF.
Kids meal kan vara bra ibland. Har lite hit/miss på det. Men troligen kan man få av vanliga maten ifall kidsmålet inte verkar så kul.
 

RickardG

Medlem
Överväg att ta en fönsterplats åt grabben och ta själv mittensätet bredvid (välj en rad där stolarna är närmast gången, d.v.s. avställningsytan är närmast fönstret). Barn älskar att titta ut och i Business finns det många fönster :)
Det är inget enormt avstånd mellan stolarna och man kan lätt prata med varandra.
 
Överväg att ta en fönsterplats åt grabben och ta själv mittensätet bredvid (välj en rad där stolarna är närmast gången, d.v.s. avställningsytan är närmast fönstret). Barn älskar att titta ut och i Business finns det många fönster :)
Det är inget enormt avstånd mellan stolarna och man kan lätt prata med varandra.

Ja jag har funderat lite på det, men är inte fönsterplatserna och mittplatserna "offsetade" så att man inte sitter riktigt bredvid varandra, utan den ena är lite framför eller bakom den andra?
 

jsn

Medlem
Ja jag har funderat lite på det, men är inte fönsterplatserna och mittplatserna "offsetade" så att man inte sitter riktigt bredvid varandra, utan den ena är lite framför eller bakom den andra?
1A+D är närmast varandra, så där är ni minst lika nära varandra som D+F. Enbart cabin crew använder gången där framme.
 

Alf

Medlem
Jag rekommenderar också 1A och 1D så får grabben lite utsikt. Udda nr på stolarna är närmare varann och det är bra benplats när man skall sova i 1D.
 
Jag åker till Tokyo i slutet av februari i business class (A340-300), läste att plats 4A skulle vara vinnaren så bokade den platsen både fram och tillbaka. Någon rekommendation på detta? Ska man välja en annan sida på någon av avgångarna? Sen bara för att försäkra mig om att jag förstått detta rätt så är plats 4A en "fönster plats", alltså med stolen bort från gången?

Tacksam för svar :)

Ludvig
 
Toppen