Senaste nytt

Bästa platserna i SAS nya business class?

Canadien

Medlem
Hej, premiär för familjen i Business så nu vill jag maximera upplevelsen. Några tips på seating för två vuxna och två tonåringar (SK0939 till LA och SK0936 från San Fransisco).
Med två vuxna och två små (6-10) barn föredrar jag två st D-F i mittenraden så man kan hjälpa dem med alla bestyr. Med stora barn skulle jag satt tonåringarna på A och H, föräldrarna på D-F på samma rad. Såvida de inte är väldigt goda vänner/syskon som jättejärna vill sitta tillsammans.
 

fcx

Medlem
Nyligen kommit hem från min första flygning i bakre businesskabinen på A340 (rad 9-10).

Det var en ganska behaglig upplevelse. Lugnt i kabinen eftersom det bara är åtta platser. De enda som går genom kabinen är personalen, men det var inte så ofta som de behövde gå där. Toaletterna är tillräckligt långt bort för att inte störa. Däremot så får man mat/dryck sist av alla och det är mer motorljud jämfört med längst fram.

Jag skulle nog välja bakre kabinen igen.
 

Alf

Medlem
Jag håller med @Canadien, ta en hel rad. Längst fram på rad 1 är riktigt lugnt men H platsen brukar inte släppas förrän någon dag innan avresa då den är reserverad för förälder med barn ( hur man nu kan tro att barnfamilj bara vill ha en plats). Annars är de fyra första raderna bra om man prioriterar att få den mat man vill. Det är också mer spring i bortre delen av kabinen till toaletter. Nu finns ju inte den bakre kabinen på flyget till LAX som brukar vara en 330.
 
Hej

Mitt första inlägg här.

Jag skall åka Business med grabben (10 år) t.o.r Stockholm-Chicago i mars, och jag funderar lite över vilka platser man skall välja. Han vill sitta längst fram (som alla barn vill), så jag har i nuläget valt mittplatserna längst fram då vi vill sitta bredvid varandra..

Är detta optimalt med tanke på utrymme etc? Från vad jag kan se på bilder så ser det ut att vara ganska långt avstånd till skärmarna när man ser på film. Är det längre avstånd där än i t.ex raden bakom?

Hur är det med liggutrymme, är platserna längst fram annorlunda än de övriga (jag är 200cm lång)

Mvh
Tobbe
 
Toppen