Senaste nytt

Uppgradering till Business Class för SAS Eurobonus poäng

mha321

Medlem
Hur många poäng kostade din HKG uppgradering? Vet någon vad en uppgradering Washington DC - Köpenhamn (enkel resa) bör kosta?
De verkar ha glömt den informationen helt nuförtiden :(

Det är 25k till/från asien från Plus till Business, tror det är samma till USA (enkel).

Kommer inte ihåg vad det var Go-Plus, men 15k finns någonstans i minnet. Och därmed 40k för "hela vägen". Senast jag uppgraderade "hela vägen" var det 40k iallafall, men det var ett par år sedan.

(Jag kollade det innan min uppgradering också, och hittade det inte -- men tjänsten fanns absolut kvar)
 

Luke

Medlem
Jag uppgraderade också två platser på sträckan HKG-ARN för någon måndad sedan. Gjorde det vid check-in, och det var aldrig någon diskussion om att det inte skulle gå pga bonusbiljetter. Jag var beredd på ett nej, så glatt överraskad. Lycka till.
 
Skall resa från SFO till CPH nästa vecka och lade ett bud från SAS Go till Business. Kunde dock som andra alternativ inte uppgradera till SAS PLus. Ringde SAS och fick idag reda på att SAS tagit bort möjligheten att uppgradera från SAS Go till SAS Plus. Någon som gar samma erfarenhet?
 

palmen

Moderator
Skall resa från SFO till CPH nästa vecka och lade ett bud från SAS Go till Business. Kunde dock som andra alternativ inte uppgradera till SAS PLus. Ringde SAS och fick idag reda på att SAS tagit bort möjligheten att uppgradera från SAS Go till SAS Plus. Någon som gar samma erfarenhet?
Jag testade på en flygning till LAX som jag har i Februari och kan uppgradera till Plus om jag vill.
Till SFO är det ju en relativt liten plus-kabin som kanske börjar närma sig slutsålt och att det är därför de tagit bort valet på din flight?

Testade även på en bokning till SFO och kan uppgradera den till Plus också
 

Tonton

Medlem
Jag testade på en flygning till LAX som jag har i Februari och kan uppgradera till Plus om jag vill.
Till SFO är det ju en relativt liten plus-kabin som kanske börjar närma sig slutsålt och att det är därför de tagit bort valet på din flight?

Testade även på en bokning till SFO och kan uppgradera den till Plus också

Jag har en ToR till San Francisco under kommande långhelgen. Kan buda Go->Plus utan problem, jag också :)
 
Ja, era förklaringar verkar ju rimliga. Personen som svarade på SAS tyckte det var märkligt och frågade en kollega som lät meddela att tjänsten inte längre fanns generellt från Go till Plus. De måste således ha fel. Skall ringa igen.
 
Toppen