Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Elberto

Medlem
Aha, tack.
Verkar inte vara någon kampanj när jag ska åka om två veckor. Får upp 3800SEK som minimumbud från Plus till Business till USA...

Same here. Få upp 400 EUR per person som minimumbud för oss som ska flyga CPH-IAD. Det gäller Plus till Business. Vi är tre som står på PNR.
 

Bultgren

Ny medlem
Vilken roll spelar antelet lediga platser när man söker om upgrade? Låt oss anta det är relativt fullt i Go (ca 90%), 70% i Plus och 50% i Business Class. Om jag nu har en plats i Go, har jag stora chanser att få en upgrade? Finns det någon tumregel för budens storlek beroende på hur beläggningen ser ut?
 

palmen

Moderator
Vilken roll spelar antelet lediga platser när man söker om upgrade? Låt oss anta det är relativt fullt i Go (ca 90%), 70% i Plus och 50% i Business Class. Om jag nu har en plats i Go, har jag stora chanser att få en upgrade? Finns det någon tumregel för budens storlek beroende på hur beläggningen ser ut?
Inget vi har lyckats lista ut ännu, ibland kan det vara "tomt" i plus och man får ändå inte igenom en uppgradering. Andra gånger får man en uppgradering när 53 av 56 stolar redan är tagna så man får ett mittsäte i plus.
Om GO är överbokat är det dock stor chans att folk flyttas upp, men då kan det ske genom plusgrade, poäng/cash på flygplatsen eller opup (gratis uppflyttning).
Jag har varit med om överbokad GO där plusgrade nekades och istället fick personen en bump till business gratis (som EBS).
 

Canadien

Medlem
Ja, det gäller budsidan med. Kikade precis på ett flyg till LA nu på lördag (som jag flyga) och där har det ändrats till 1999:- som minimumbud från Plus->Business.
Flyger på Söndag och där är det fortfarande 3800:- som minimum.
Expertflyer visar dock 21 icke-tagna platser i Business på din flight mot endast 12 på min, så det verkar kunna ha en koppling till bokningsläget.
 

rausing

Medlem
Är tjänsten nere för er också? Får meddelandet "We are unable to process your request at this time" när jag försöker betala.

Står på andra undersidor att SAS har tekniska problem med Eurobonus-tiers och avbokningar, men inget specifikt om plusgrade...
 

FB123

Medlem
Flyger på Söndag och där är det fortfarande 3800:- som minimum.
Expertflyer visar dock 21 icke-tagna platser i Business på din flight mot endast 12 på min, så det verkar kunna ha en koppling till bokningsläget.

Så kan det mycket väl vara. Satte ett bud på 2300:- men det lär ju inte gå igenom...
 
Toppen