Senaste nytt

Hur skaffar man enklast status hos Star Alliance?

Kevinator

Medlem
Söker man lite på nätet är det många som pratar om Asiana, inte minst för att de har en lägre tröskel för lifetime *a Gold jmf med andra bolag, dvs. endast 500 000 miles - de flesta har en miljon miles. Är det någon som har lite koll på Asiana?
 

Mikaelqwe

Medlem
Söker man lite på nätet är det många som pratar om Asiana, inte minst för att de har en lägre tröskel för lifetime *a Gold jmf med andra bolag, dvs. endast 500 000 miles - de flesta har en miljon miles. Är det någon som har lite koll på Asiana?
Jag bor ju i Korea och flyger en del med dem. Jag är Diamond +, dvs *a Gold. För att kvala till *a Gold så måste man ha 40.000 Miles på två år. Periodens start datum är när man börjar flyga, dvs man behöver inte bry sig om nytt kalender år.
Jag går på fasttrack genom Arlanda, jag vet inte om det är 100% okej men än har ingen protesterat. Jag brukar bli uppgraderad då och då till bussiniess class när jag flyger med dem. När man flyger med LH och har class T så får man 50% poäng.
Företaget har genomgått en ekonomisk kris och kärrorna är ganska gamla. Nu byter de ut dem på FRA-ICN i mars (tror jag) så då blir det bättre där.
Så sammanfattningsvis så är jag nöjd med valet av *a Gold bolag och om man flyger till Asien så kan jag rekommendera dem.
 
Toppen