Senaste nytt

En dagresa med besök på Galleries First i London Heathrow T5: 2017-MAR-25

palmen

Moderator
Emerald 16
Magnus
Palmen
Tommy
Susanne
IPC_Mataveri *2
Dr.Miles
SeaPlanePilot
FruSeaPlanePilot
agehall
RonnieK
fru RonnieK
trekker
lillemannen
kricka
011430121

Gästas 16
fru IPC
Joakim
Nemo
David
MWi
fru MWi
Tobias V B
jsn
pappa agehall
Bryant
Essa
Silverfux
Anfield
DanielKif
DanielKif fru
Ricci


Hoppas denna lista stämmer nu på vilka som ska med, har uppdaterat med de två senaste tillskotten.
Om allt stämmer är vi nu exakt tillräckligt många gästningar.

Ser ni något fel i listan eller om jag glömt någon är det bara säga till.
 

agehall

Medlem
Tycker lite synd om loungepersonalen... 30+ pax som kommer dit och vill ha "skumpa"..
Bör det ges info till dem tidigt om vår ankomst ?

Nej. Vi bör dock se till att sköta oss ordentligt. Det kan nog vara smart att vi inte sitter som en stor klump utan istället delar upp oss lite. Det skulle även kunna vara en tanke att invadera terassen istället för champagne-baren som vi brukar ta. Då sitter vi inte precis bredvid deras bås så vi borde inte dra till oss lika mycket uppmärksamhet.

Det kan ju även vara smart att vi delar upp oss lite på väg till loungen, så att vi inte kommer samtidigt och bildar en lång kö.
 

Joakim

Medlem
Tycker lite synd om loungepersonalen... 30+ pax som kommer dit och vill ha "skumpa"..
Bör det ges info till dem tidigt om vår ankomst ?

Jag vill absolut minnas att dom hade velat ha en headsup om ankomsten.
Om vi sen ska göra det eller inte är ju frågan...

Det kan nog vara smart att vi inte sitter som en stor klump utan istället delar upp oss lite

Jag har verit med på 3 träffar på LHR i år och en av de sakerna jag tyckte var trevligast på GF var ATT vi satt samlade. Det blev en riktigt go stämning o "alla" pratade med alla. Sitter man uppdelat blir det mera av kompisgäng.

Det skulle även kunna vara en tanke att invadera terassen istället för champagne-baren som vi brukar ta. Då sitter vi inte precis bredvid deras bås så vi borde inte dra till oss lika mycket uppmärksamhet.

Detta kan nog vara en bra idé, nackdelen är ju att det är flera meter till skumpabuffén.
 

trekker

Medlem
Nej. Vi bör dock se till att sköta oss ordentligt. Det kan nog vara smart att vi inte sitter som en stor klump utan istället delar upp oss lite. Det skulle även kunna vara en tanke att invadera terassen istället för champagne-baren som vi brukar ta. Då sitter vi inte precis bredvid deras bås så vi borde inte dra till oss lika mycket uppmärksamhet.

Det kan ju även vara smart att vi delar upp oss lite på väg till loungen, så att vi inte kommer samtidigt och bildar en lång kö.
Att dela upp oss och ha terrassen som samlingsplats låter väldigt smart, förra gången då vi hade hela champagnebaren med alla bord drog vi många ögon och öron åt oss.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Jag vill absolut minnas att dom hade velat ha en headsup om ankomsten.
Om vi sen ska göra det eller inte är ju frågan...
Jag vet att det något år förvarnats lite men jag tror det var första året vi gjorde detta. Min uppfattning är att de blivit tjurigare och tjurigare för varje år, så om vi inte vill bli av med loungeaccess när man bara reser inom EU så ska vi nog se till att vi inte märks.

Jag har verit med på 3 träffar på LHR i år och en av de sakerna jag tyckte var trevligast på GF var ATT vi satt samlade. Det blev en riktigt go stämning o "alla" pratade med alla. Sitter man uppdelat blir det mera av kompisgäng.
Jo, men det drar väldigt mycket uppmärksamhet till oss. Det är riktigt dåligt. Så som BA betett sig sista åren så skulle det inte förvåna mig om reglerna för loungeaccess ändras och det tror jag ingen vill se.
 

Kevinator

Medlem
Jag såg denna tråd alldeles för sent.. finns det gästningsmöjlighet fortfarande? Jag har "bara" AirBerlin Guld och tror inte att det räcker för att komma in i loungen om man flyger BA HBO.. Det skulle vara kul att få träffa alla de mest aktiva på forumet.
 

Concorde

Founding Member
Bara som en liten reflektion;
Besöker Galleries First regelbundet, ibland varje vecka och känner personalen och lounge managers.
Ert senaste besök gick inte obemärkt. En lounge manager beklagade sig artigt och himlade med ögonen när ämnet diskuterades. Notera att undertecknad ej nämnde meet-up. Den förre tog själv upp det.

Inget stoppar någon från att köra meet ups i en lounge, men tänk på att ni inte är ensamma :)
Vill ju inte att guesting privilegiet skall tas bort. Efter att folk regelbundet suttit i CCR timmar som gäster så höjde man på ögonbrynen hos BA och diskuterade om CCR kort och/eller F Pax ska få gästa.

Personligen kan jag tycka att 16 BA guld som bjuder in 16 andra gäster för att åka till Heathrow för att dricka bumpa är lite "taking the piss".

Med Alex Cost Custing Cruzade som VD letar man säkert varje ursäkt att spara in och döda förmåner...
 

trekker

Medlem
Personligen kan jag tycka att 16 BA guld som bjuder in 16 andra gäster för att åka till Heathrow för att dricka bumpa är lite "taking the piss"
Jag håller absolut inte med. Vad vi gör är att bjuda in 16 frequent fliers som inte flyger med BA för att visa dom vad dom kan få med BA. Alltså detta är ett säljevent och vi borde få betalt av BA för detta.

Vi har också 32 stycken betalande resenärer som säkerligen betalar mer än de äter och dricker för, på en lördag när flygen inte är fulla iallafall.

BA håller på med tillräckligt med försämringar så om de ändrar loungereglerna så var det planerat iallafall.

Men, som vi sagt förut i denna tråden. Vi bör sprida ut oss i 4-5 eller fler grupper.
 
Toppen