Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.

fcx

Medlem
Jag har ett problem som inte Tallin kunde hjälpa mig med (har ringt 1 gång).

Har bokat följande (Amex voucher)
Arn-Fra, Lufthansa Business
Fra-Pek, Air China First
Pek-Auk, Air China Business

Nu dök Lufthansa First upp som tillgänglig (som jag hade hoppats) för segmentet Fra-Pek (avgångs-ankomsttider fungerar med god marginal) - men Tallin kan inte ändra det segmentet utan att också tappa per automatik nästa segmentet mellan Pek-Auk!

Där finns inga säten kvar alls och enligt Tallin så kan dom säten jag avbokar (pek-auk) för någon sekund försvinna helt och inte dyka upp för dem, och då förstöra hela resan.

Någon som har några tips? Varför är två resor i två olika flygplan med 19 tim stopover länkade på detta viset?

Skulle vara kul att få prova Lufthansa First i Frankfurt!

Med vänlig hälsning,

Daniel
Ring igen och hoppas på att få prata med någon med mer koll.

Var någon som hade exakt samma problem för en dryg vecka sedan.
 
Har en fråga som jag inte riktigt vet om den passar här. Skall ut och resa och har en bra 2-4-1 bokat med SAS. Däremot har jag börjat fundera att ändra till LH first istället. Då skulle jag vilja redan nu boka upp anslutningsflyg till FRA / MUC med en annan 2-4-1 om jag 14 dagar innan hemresa hittar en LH first tur och retur.

Så, min fråga är om det kan ställa till problem att ha två biljetter samma dag med olika flyg?
 

JacobGBG

Medlem
Har en fråga som jag inte riktigt vet om den passar här. Skall ut och resa och har en bra 2-4-1 bokat med SAS. Däremot har jag börjat fundera att ändra till LH first istället. Då skulle jag vilja redan nu boka upp anslutningsflyg till FRA / MUC med en annan 2-4-1 om jag 14 dagar innan hemresa hittar en LH first tur och retur.

Så, min fråga är om det kan ställa till problem att ha två biljetter samma dag med olika flyg?

Så länge du klarar Minimum connection Time kan jag inte tänka mig att Tallinn protesterar. Sen känner du säkert redan till att flygbolaget inte har någon ersättningsskyldighet om du missar en flight pga en annan försenad på annan biljett.
 

aldrighemma

Medlem
Så länge du klarar Minimum connection Time kan jag inte tänka mig att Tallinn protesterar. Sen känner du säkert redan till att flygbolaget inte har någon ersättningsskyldighet om du missar en flight pga en annan försenad på annan biljett.
Jag tror kanske att @Golfkillen kanske menar att han kommer att ha två "överlappande" bokningar samma dag, där han tänker boka av den ena så fort han vet om det går att boka First med Lufthansa eller inte. I så fall ser jag inga problem. jag har ofta haft fler än en bokning samtidigt för resor av olika anledningar. Problem blir det väl först om man försöker dubbelboka på samma flight, då kan den ena bokningen tas bort.
 
Jag tror kanske att @Golfkillen kanske menar att han kommer att ha två "överlappande" bokningar samma dag, där han tänker boka av den ena så fort han vet om det går att boka First med Lufthansa eller inte. I så fall ser jag inga problem. jag har ofta haft fler än en bokning samtidigt för resor av olika anledningar. Problem blir det väl först om man försöker dubbelboka på samma flight, då kan den ena bokningen tas bort.
Precis vad jag menade. Så då skall det inte vara något problem att göra så. Perfekt.
 

troligt

Medlem
Ring igen och hoppas på att få prata med någon med mer koll.

Var någon som hade exakt samma problem för en dryg vecka sedan.

Ringde nu igen och fick prata med samma person (!) som mindes mig sedan tidigare, och hon kunde absolut inte lösa det på något vis. Bad henne även att prova att byta första segmentet från Lufthansa till SAS enligt @Dr. Miles rekomendation, men det gjorde enligt henne ingen skillnad alls.

Bad att få prata med någon annan eller alt. om hon kunde ringa någon och kolla en extra gång, men gick inte heller.

Provar igen imorgon och hoppas att få prata med någon annan.
 

MikeMoe

Medlem
Precis landat min första 2-4-1. Gott så, men nu till en fråga rörande själv användningen och tillgång.

Ligger idag på runt 145K EB. Kommer fram till mitten av juni addera cirka 40K till och således nå 180K.

I augusti så ska jag ut sedan ut på nästa resa, denna gången till SIN med SYD som slutmål och för hemresa till ARN. För denna resa är det tänkt att använda vouchern.

Min fråga är, skulle ni vänta till i mitten av juni för att boka er bonusresa i C inom *A ( ARN - SIN, SYD - ARN), dvs när jag förväntas uppnå 180K EB eller skulle ni försöka nå 180K tidigare (Betalo, osv osv...)?

Hur ser tillgången på bonusresor i C (2 personer) hos bolag i *A cirka 2.5 månader avfärd för ovan resa?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen