FrontX
Medlem
Har en liten issue med Hertz just nu.. Hoppas någon kan komma med några råd.
Jag bokade en bil via hemsidan, tyckte visserligen att det var lite väl billigt men tänkte inte så mkt mer på det. Såg dock sen att det inte stod något om att varken Skatt, Skade/stöld kostnadsreducering eller andra avgifter, förutom den lokala serviceavgiften var inkluderat i priset (men det stod inte heller att det INTE var inkluderat). Så jag mailade Hertz Reservation för att dubbelkolla att mitt pris var rätt och att jag inte skulle få några överraskningar när jag hämtar ut bilen, mkt pga det är via en av deras Kiosker också.
Får till svar att i mitt pris, som personen även återbekräftade i mailet så ingår allt det jag saknade på bekräftelsen och att inga övriga kostnader kommer tillkomma. Perfekt tänkte jag. Då stämde allt. Men så loggade jag in för att kolla mina bokningar och då har priset nu höjts med ca 2500sek.Jag mailade då Hertz igen och påpekade detta och att priset redan bekräftats osv osv. och att dem får stå för det. Har dock inte fått något svar än
Så till grejen, inför ett kommande svar. Vem har rätten på sin sida i ett sånt här läge?. Hertz reserverar sig visserligen för prisfel vid bokning och när priser som är fel upptäcks så kontaktas kunden och erbjuds det nya priset (det har dock inte gjorts). Men nu har ju jag t.om kontaktat Hertz för att dubbelkolla priset och fått skriftlig bekräftelse på att det pris jag fick från början är korrekt och att inga andra kostnader kommer tillkomma. Så det finns ju två möjliga scenarion, antingen bjussar Hertz på mellanskillnaden eftersom jag faktiskt har skriftlig bekräftelse på ett visst pris, både från bekräftelse och en fysisk person, eller så slår de ifrån sig och gör ingenting på priset. Vad gör jag om det blir det sistnämnda, är det värt att "kriga" för?
Vad betyder en bekräftelse egentligen..
Känns inte heller som att en PC-status har någon större makt när det handlar om pengar.
Jag bokade en bil via hemsidan, tyckte visserligen att det var lite väl billigt men tänkte inte så mkt mer på det. Såg dock sen att det inte stod något om att varken Skatt, Skade/stöld kostnadsreducering eller andra avgifter, förutom den lokala serviceavgiften var inkluderat i priset (men det stod inte heller att det INTE var inkluderat). Så jag mailade Hertz Reservation för att dubbelkolla att mitt pris var rätt och att jag inte skulle få några överraskningar när jag hämtar ut bilen, mkt pga det är via en av deras Kiosker också.
Får till svar att i mitt pris, som personen även återbekräftade i mailet så ingår allt det jag saknade på bekräftelsen och att inga övriga kostnader kommer tillkomma. Perfekt tänkte jag. Då stämde allt. Men så loggade jag in för att kolla mina bokningar och då har priset nu höjts med ca 2500sek.Jag mailade då Hertz igen och påpekade detta och att priset redan bekräftats osv osv. och att dem får stå för det. Har dock inte fått något svar än
Så till grejen, inför ett kommande svar. Vem har rätten på sin sida i ett sånt här läge?. Hertz reserverar sig visserligen för prisfel vid bokning och när priser som är fel upptäcks så kontaktas kunden och erbjuds det nya priset (det har dock inte gjorts). Men nu har ju jag t.om kontaktat Hertz för att dubbelkolla priset och fått skriftlig bekräftelse på att det pris jag fick från början är korrekt och att inga andra kostnader kommer tillkomma. Så det finns ju två möjliga scenarion, antingen bjussar Hertz på mellanskillnaden eftersom jag faktiskt har skriftlig bekräftelse på ett visst pris, både från bekräftelse och en fysisk person, eller så slår de ifrån sig och gör ingenting på priset. Vad gör jag om det blir det sistnämnda, är det värt att "kriga" för?
Vad betyder en bekräftelse egentligen..
Känns inte heller som att en PC-status har någon större makt när det handlar om pengar.