Var bokad på en flight från Arlanda till LAX igår torsdag kl 09:50 men planet blev inställt på grund av sjuk pilot. Ny avgångstid idag julafton kl: 13:45, alltså ca: 28 timmars försening.
SAS Erbjöd hotell på flygplatsen vilket jag tackade nej till och istället tog en taxi in till Scandic Haymarket och tog en svit där. Taxin dit och tillbaka bekostade SAS. Kommer de även ta hotellrummet?
Har aldrig varit med om något liknande och undrar därför vad man bör begära i kompensation. Dels direkt ifrån SAS i form av pengar, poäng men via den försäkring jag har genom Amex EB Elitekort.
Har guldstatus på EB och den aktuella biljetten är en betald businessclass biljett, om det kan ha betydelse vid reklamationen mot SAS.
Någon som varit med om likande? Hur gjorde ni? Tacksam för alla tips!
SAS Erbjöd hotell på flygplatsen vilket jag tackade nej till och istället tog en taxi in till Scandic Haymarket och tog en svit där. Taxin dit och tillbaka bekostade SAS. Kommer de även ta hotellrummet?
Har aldrig varit med om något liknande och undrar därför vad man bör begära i kompensation. Dels direkt ifrån SAS i form av pengar, poäng men via den försäkring jag har genom Amex EB Elitekort.
Har guldstatus på EB och den aktuella biljetten är en betald businessclass biljett, om det kan ha betydelse vid reklamationen mot SAS.
Någon som varit med om likande? Hur gjorde ni? Tacksam för alla tips!