Senaste nytt

Tips på kreativ routing Tokyo/Seoul-Singapore

Berrsus

Medlem
Hej,

Efter hårt slit hela våren behövs en rolig semester i sommar. Som belöning tänkte jag mig en resa till både Tokyo och Singapore. Jag skulle behöva förslag på kreativ routing i C på TYO-SIN? Alternativ utresa från ICN eller KIX går också bra, samt delsträckor i F.

Helst vill jag få in delsträckor med OZ och SQ så jag får pröva dessa, samt stopp i HKG för lounge-uplevelser.

Själv har jag hittat en ICN-PEK-HKG-GUM GUM-NRT-SIN, med en stopover i GUM på några dagar. Kostnad 13k om jag inte mins fel och det är någonstans där som pristaket får ligga.
 

Dr. Miles

Expert
Spontant tycker jag att du kan prova Singapore-(SQ med Airbus A380)-Tokyo-(OZ)-Seoul i First class på returresan om du börjar din resa från Seoul.
Det blir MPM+20% men då kan du uppleva The Private Room i Singapore, Singapore Airlines Suire på Airbus A380 och Asiana Airlines First class på Boeing B747.
 

Berrsus

Medlem
Tack AHO, blev grymt inspirerad av det förslaget. Har nämligen tittat på Asiana sträckan med 747an men inte tänkt på att kunna flyga vidare med SQ direkt. Att det dessutom är lång stopover för loungen i NRT är inget negativt.

Behöver ta mig till ICN på något sätt från KIX eller TYO (blev intresserad av ditt SWISS tips), hur går man till väga för att boka bonusresa med ANA eller Asiania?
 

Dr. Miles

Expert
Behöver ta mig till ICN på något sätt från KIX eller TYO (blev intresserad av ditt SWISS tips), hur går man till väga för att boka bonusresa med ANA eller Asiania?

Om jag kommer ihåg rätt, det finns ett par LCC som flyger mellan Osaka Kansai(KIX) och Seoul Incheon(ICN).
Jag tror att det ena hette Jin Air och andra hette Peach.

Om du vill ta en bonusresa då rekommenderar jag dig att välja Asiana Airlines före ANA.
ANA har sämre produkt&service än Asiana på Japan-Korea rutter men de debiterar högre bränsletilläggg.
 

Berrsus

Medlem
Magion, tackar!

Tycker det verkar som om det är angivet för t/r på länken. Är kostnaden för en enkel hälften av poängen, eller är de endast bokningsbara som t/r?
 

Magino

Medlem
Inga problem. Tyvärr erbjuder inte SAS möjligheten att boka enkelresor med sina partners, eller det går att endast boka enkelresa men det kostar som en tur och retur ändå.
 

Dr. Miles

Expert
Om du pratar om IATA biljett, kan du flyga typ så här.

Ditresan:

Seoul-Hong Kong: Korean Air/Air India First
Hong Kong-Bangkok: Cathay Pacific/THAI/Emirates First

/stopover/

Bangkok-Kuala Lumpur: Lufthansa First

/stopover/

Kuala Lumpur-Singapore: Singapore Airlines/Malaysia Airlines/Silk Air Business class


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Returresan:

Singapore-Tokyo: Singapore Airlines Suite A380
Tokyo-Seoul: Asiana Airlines/Korean Air/United First


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Stopover i Hong Kong och i Tokyo är ej rekommenderad då priset går upp rejält.
 
Toppen