Senaste nytt

Angående tillträde till Fast track i Köpenhamn. Svar från SAS customer service

ACervin

Medlem
Här är upprinnelsen till min förfrågan till SAS

ACervin skrev:
Blev informerad av check in tanten att fast track var tillgängligt eftersom jag viftade med EBG kortet. Knallade dit, men se det var inte alls tillgängligt. Då jag inte flyger codeshare, SAS med Swiss. Jag har bokat direkt på Swiss hemsida. Nåväl de var sysslolösa på fasttrack (klämdag) så jag blev insläppt för denna gången.

EBGOT skrev:
Snälla, skriv till SAS om detta! Det måste lära sig att man som EBG har tillgång när man reser med *A. Hämtade denna text från SAS.se:
Du som är Guldmedlem i EuroBonus och reser från Arlanda, Oslo eller Köpenhamn är välkommen till Fast Track Security, oavsett biljettyp, när du ska resa utrikes med SAS, Blue1, Widerøe eller Star Alliance.
http://www.sas.se/allt-om-resan/Info...rhetskontroll/

Enda sättet att "lära" dem är genom att påpeka detta till SAS relations så ofta man stöter på en fel informerad fasttrack drake.


Jag skrev till customer service

"Hej
Som EBG medlem, blev jag förvånad att jag blev nekad fast track i CPH på morgonen den 18/ 5 med hänvisning till att jag flög med Swiss.

Stämmer detta?"

Svar från SAS customer service:

Tack för ditt e-mail.

Ber om ursäkt att det blev en miss när du skulle ta flyget från Köpenhamn 18/5 och blev nekad Fast Track.
Självklart kan du som Guldmedlem i Eurobonus alltid använda Fast Track i Köpenhamn, Arlanda och Oslo när du reser med SAS eller SAS partners.

Hoppas att nästkommande resor endast blir positiva och smidiga upplevelser.

Ha en fortsatt trevlig dag,

Med Vänliga Hälsningar

Varpå jag skrev tillbaks:

Hej
Tack för ditt svar. Jag lade ut den här incidenten på ett forum för frequent travellers som heter businessclass.se. Det är uppenbart att flera resenärer har råkat ut för samma sak. Jag tror att det beror på skylten vid ingången till fast track som hävdar att det är endast SAS o Wideröe flyg som gäller. Personalen hänvisade till den.

Jag hoppas att ni inte bara ber om ursäkt utan återkopplar till CPH. Ser fram emot att slippa detta problem i framtiden

Jag kommer att lägga ut ditt svar på businessclass.se hemsida. Tar bort ditt namn förstås. / MVH

Vi får väl se om där blir några förändringar
 
Last edited:

ACervin

Medlem
Oj nu blev det visst fel med namnet på personen på customer service i alla fall. Kan någon redaktör editera bort det?
 
Bra gjort, har blivit nekad två gånger också. Sist hade jag skrivit ut info från SAS hemsida för att visa men då åkte jag för tidigt så Fast Track hade inte öppnat än...
 

Jonas C

Medlem
Vilka regler gäller när man vill komma åt fasttrack med voucher? Fick några vouchers till fasttrack av SAS som compensation, och dessa vill jag använda på några kommande flygningar med *A partners, är detta möjligt eller måste man flyga SAS Metall för att nyttja dessa vouchers.
 
Toppen