Palazzi
Medlem
Jag har uppmärksammat en explosion av nya flygplanstillverkare och flygplansmodeller på ingång. Det ena med bättre prestanda och lägre bränslekostnader än det förra.
Min fråga är: Finns det plats för alla dessa tillverkare på marknaden?
Förra gången vi hade en så diversifierad marknadsstruktur så köpte ju Boeing och Airbus upp nästan alla konkurrenter...(alternativt la de ner verksamheten/gick i konkurs)
Här är en lista med de flesta nya flygplansmodeller/tillverkare som påstår sig erbjuda marknadens lägsta driftskostnader:
Boeing (B787) Från USA, Max 300 säten??
Airbus (A350) Från Frankrike, Max 550 säten
Bombardier (Cseries) Från Canada, Max 145 säten
Sukhoi (Superjet 100) Från Ryssland , Max 103 säten
Comac (C919) Från Kina, Max 168 säten
ATR (72-500) Från Italien/Frankrike , Max 74 säten
Mitsubishi (MRJ) Från Japan, Max 92 säten
Embraer (170/190) Från Brasilien Max 122 säten
Min fråga är: Finns det plats för alla dessa tillverkare på marknaden?
Förra gången vi hade en så diversifierad marknadsstruktur så köpte ju Boeing och Airbus upp nästan alla konkurrenter...(alternativt la de ner verksamheten/gick i konkurs)
Här är en lista med de flesta nya flygplansmodeller/tillverkare som påstår sig erbjuda marknadens lägsta driftskostnader:
Boeing (B787) Från USA, Max 300 säten??
Airbus (A350) Från Frankrike, Max 550 säten
Bombardier (Cseries) Från Canada, Max 145 säten
Sukhoi (Superjet 100) Från Ryssland , Max 103 säten
Comac (C919) Från Kina, Max 168 säten
ATR (72-500) Från Italien/Frankrike , Max 74 säten
Mitsubishi (MRJ) Från Japan, Max 92 säten
Embraer (170/190) Från Brasilien Max 122 säten