chazzie
Medlem
Personen på 1D hävdar då sin rätt att sitta kvar med motiveringen: 'alla riktiga flygbolag tillämpar fri seating'!
Jag citerar en släkting: "Det har blivit för billigt att flyga" =}
Personen på 1D hävdar då sin rätt att sitta kvar med motiveringen: 'alla riktiga flygbolag tillämpar fri seating'!
Jag bevittnade en händelse på min SAS flight till Hamburg idag.
En flygvärdinna räknade antalet av SAS Plus passagerare före start och antalet verkade inte stämma.
Hon gick tillbaka till galley:n och kollade passagerarlistan.
Sedan gick hon till en herre som satte sig i sista raden (rad 6) av SAS Plus och frågade honom försynt om han hade boardingkort för SAS Plus.
Det visade sig att han flyttade från SAS Go i rad 7 själv och flygvärdinnan sa till honom: Han får inte byta sin sittplats före start, dessutom till SAS Plus. Om han vill byta plats så får han göra det efter säkerhetsbältesskylten hade släckts.
Det fanns många tomma säte i bakre del av kabinen.
Han gick tillbaka till sin sittplats utan protest.
Jag misstänker att han flyttade från rad 7 för att där satte tre personer i hans sida av rad 7 (Jag satte i 7A och seat blocking verkade fungera även idag. Tack SAS.)
Har ni sett andra passagerare som har flyttat till andra kabinen själva (ej av personalen) eller har ni egen erfarenhet av self-upgrade?
Blev damen då ombedd att flytta tillbaka, eller lät de det bara vara?Idag såg jag Self grade på en SAS flight.
En dam som satte i långt bak i SAS Go tyckte nog att det var trevligt att sitta i SAS Plus där det inte är lika mycket folk.
En SAS kabinpersonal som hade iPad med sig när hon skulle servera i SAS Plus upptäckte att det var lite för mång i SAS Plus.
Inte helt märkligt men kanske extremt tydligt. Det där händer varje dag hela tiden.Till slut kommer en manlig flygvärd som är helt nyanställd (Jag pratade med honom i Galleyt tidigare). DÅ lyssnar de och återvänder till sina platser.... Så märkligt beteende!
Jag tror att sådant betyder mycket för människor som arbetar på flygplan, i synnerhet i situationer som denna, så mycket trevligt gjort av dig!Kan inte vara lätt att vara flygvärdinna alla dagar. Hon och hennes kollegor skötte situationen utmärkt så jag och mitt resesällskap skickade en compliment via QRs hemsida.