Senaste nytt

Stora förändringar i SAS loungeutbud och FastTrack

martin1891

Medlem
Fick precis ett mejl från SAS "important info about SAS lounges and Fast Track"
Det var inget nytt som framkom där dock, bara hänvisning till den infon som finns på hemsidan
 
Trist!

För de som åker mycket inom Skandinavien så händer det inte så mycket, men de som åker främst inom Europa med SK-metall påverkas massor i och med att FT är borta och man inte har någon lounge att jobba i fall man har tid över. Plus biljetten har blivit rejält urvattnad med dessa förändringar och ligger typ i nivå med hur det var att flyga economy med SK på 90-talet.

Jag kommer inte lägga några pengar på Plus framöver i och med jag har min bas i Barcelona. Det blir till att åka M&M eller OneWorld via LHR (med jobbiga terminalbyten). Men då får jag iaf vettig mat (varm oftast), fast track och trevliga lounger!
 
Jag har inte rest med SAS från de flygplatserna ( Palermo, Alicante, Birmingham, Budapest, Valencia ) så jag vet inte om SAS erbjuder Fast track idag eller inte.
Därför det vore bra om någon kunde bekräfta att man kunde använda Fast track på de flygplatserna som SAS Plus resenär förut eller inte.

I Barcelona har jag alltid fått FT när jag åkt Plus med SAS innan.
 
Fick mejlet idag och blev irriterad, jag har en bokning i februari till NRT i Plus som när jag bokade gav oss tillgång till loung i NRT på väg hem.
En av anledningarna att jag boka plus var just lite lounge tid. Det kanske inte är dom bästa men för mig som inte har någon status alls så är det alltid något.
Jag vill ju anse att dom har ändrat min resa för den är inte längre så som dom har promotat den.

Jag misstänker att dom säkert har massa fin text någon stans som ger dom rätt till allt detta, men det gör inte mig mindre irriterad som kommande resenär.

EDIT: Prata med en ansvarig på SAS då jag anser att man sålt en produkt som inte längre stämmer med vad jag köpte. Han kunde inte berättiga mig tillgång till någon annan lounge, hade jag status hade det varit enklare. Han höll med att jag självklart ska ha kompensation men det bli efter resan.Men jag stod på mig att jag vill ha bekräftelse på att det blir så för annars kanske jag ska avboka utan kostnad. Lite drama är alltid bra :rolleyes:. Han prata då med "customer care" som bekräftade att dom självklart kompenserar för denna när jag är åter och skickar in. Så vi får se vad det hela landar på, poäng eller pengar. Har ansvariges namn, kontor och även samtalet inspelat så återstår och se.
 
Last edited:

mha321

Medlem
Fick mejlet idag och blev irriterad, jag har en bokning i februari till NRT i Plus som när jag bokade gav oss tillgång till loung i NRT på väg hem.
En av anledningarna att jag boka plus var just lite lounge tid. Det kanske inte är dom bästa men för mig som inte har någon status alls så är det alltid något.
Jag vill ju anse att dom har ändrat min resa för den är inte längre så som dom har promotat den.

Jag misstänker att dom säkert har massa fin text någon stans som ger dom rätt till allt detta, men det gör inte mig mindre irriterad som kommande resenär.

EDIT: Prata med en ansvarig på SAS då jag anser att man sålt en produkt som inte längre stämmer med vad jag köpte. Han kunde inte berättiga mig tillgång till någon annan lounge, hade jag status hade det varit enklare. Han höll med att jag självklart ska ha kompensation men det bli efter resan.Men jag stod på mig att jag vill ha bekräftelse på att det blir så för annars kanske jag ska avboka utan kostnad. Lite drama är alltid bra :rolleyes:. Han prata då med "customer care" som bekräftade att dom självklart kompenserar för denna när jag är åter och skickar in. Så vi får se vad det hela landar på, poäng eller pengar. Har ansvariges namn, kontor och även samtalet inspelat så återstår och se.
Det logiska vore ju att du får betala dig in i en lounge på Narita och sedan skickar kvittona till sas och får kostnaden tillbaka.

Det ligger visserligen rätt långt fram i tiden, men håll oss informerade om hur det går!
 
Toppen