Senaste nytt

Gå från SAS GO->Lufthansa First och FCT

Zniper

Medlem
IMG_3834.JPG IMG_3835.JPG IMG_3849.JPG Hej!

Blir kanske inte så mycket till reserapport men jag vill använda det här forumet till att tacka alla ni rutinerade rävar på forumet (ingen nämnd och ingen glömd) för att ni har öppnat mina ögon och gjort denna resa möjlig.
Det har varit en hel del kritik mot forumet på sistone och en del är kanske befogat (vad vet jag?) men jag hade fortfarande rest Icelandair om det inte var för detta forum och dess medlemmar.

Har alltid rest ganska mycket men alltid billigaste vägen och liknande. För 2-3 månader sedan innan det blev förbjudet så köpte jag ett EBG utav en medlem på marknadsplatsen och åkte till Hong Kong med min dotter. Vi uppgraderade på flygplatsen till SAS Plus och använde oss utav lounge på ut och hemväg. Life was gooood. Vilken skillnad mot att åka Icelandair i ekonomi till Sanford.

För lite drygt 1v sedan bestämde jag mig för att testa på att åka i 1a klass och efter ha spenderat nått år med att läsa reserapporter om Lufthansa First Class och speciellt First Class Terminal så var valet självklart. Hade sjuk? tur och hittade en resa med en gång på måndagskvällen. Jobbade natt som jag slutar 06.00 så det var bara att hålla sig vaken tills Tallinn öppnar vid 09.00 och till med min lycka så fanns resan kvar.

Åkte tåg igår kväll till Kastrup där jag bodde på Hilton som jag blev uppgraderad till Executive Lounge tack vare en statusmatch som jag gjort och blev uppmärksammad på här på businessclass.se. Det börjar bra.

Sitter för tillfället i Frankfurt på FCT (First Class Terminal)där jag varit från kl 08.30 och ska snart åka (17.55) till Shanghai. Om ni är som mig och planerar er första resa hit till FCT så ta er så mycket tid här som möjligt. Finns inte jättemycket att göra här förutom att äta (riktigt bra mat och efterrätter) och bada men det spelar ingen roll för tiden bara flyger förbi eftersom man är konstant lycklig för att man sitter här och inte i Main Terminal med alla andra där det är obekvämt och sjukt tråkigt.
Kommer kanske någon mer uppdatering senare eller på hemvägen (Thai First från Bangkok till Frankfurt)
Slutsats kommer bli fruktansvärt att gå tillbaka till SAS GO och tack för att detta forum finns och alla ni som gör det till vad det är.
 

palmen

Moderator
Får börja be om ursäkt för att BusinessClass givit dig den fruktansvärda sjukdomen FCS (First Class Syndrome). Vi har ännu inte hittat något botemedel mot detta :)

Kul att läsa att BusinessClass givit dig information och inspiration till att göra denna resa. Njut nu av resan till Shanghai!
Du kommer ha en bra upplevelse på hemvägen med Thai Airways också, där kanske man inte behöver en hel dag i loungen men några timmar är att föredra så man hinner med massage mm.
 
Toppen