Senaste nytt

Businessclass.se slår SAS incheckning på fingrarna

Zniper

Medlem
Kastrup i morse. Ska flyga Kastrup-Frankfurt-Shanghai-Bangkok-Phuket. Checkar in hos SAS Gold/Business eftersom dom flyger 1a sträckan.
Jag märker att kvinnan i check-in har problem med något för hon slänger/skriver ut 4 olika baggagetaggar. Hon ringer dit en kollega och jag frågar vad som är problemet. Vi lyckas inte skicka dit baggage hela vägen till Phuket bara till Shanghai säger hon.
Detta var jag redan förberedd på tack vare en tråd som jag läst här på businessclass.se! Jag vet säger jag och skickar en tacksamhetstanke till BC.

Ps jag fick inte mitt fina Lufthansa First Class etui (FCT fixade) för såna har dom inte enligt check-in Ds.
 
Arlanda i somras när jag skulle till Edinburgh:
Ser en flygplatskod jag inte kände igen på bagagetaggen, MAH.
Antog att det var Manchester, och frågade om de ändrat i bokningen.
När mannen i check-in säger nej, och när jag kom ihåg att flygplatskoden för Manchester är MAN och börjar fundera på varför de inte bokade om mig via London eller någon Star Alliance hubb i Europa istället så började varningsklockorna ringa.

Visade sig att mannen var ny på jobbet och att han hade scannat in mitt pass fel, och istället checkat in föregående resenär igen!

Hade jag inte läst allt för många trådar här hade jag aldrig noterat att någonting var fel!
Så tack för att ni är lata och inte orkar skriva mer än tre bokstäver ibland! ;)
 

Canadien

Medlem
Ja, fram för fler flygplatsförkortningar här i forumet så MAN lär sig, dock gärna med en ordlista längst ned i inlägget så man slipper googla.


MAN: Manchester, UK
 

Abbs

Medlem
Kastrup i morse. Ska flyga Kastrup-Frankfurt-Shanghai-Bangkok-Phuket. Checkar in hos SAS Gold/Business eftersom dom flyger 1a sträckan.
Jag märker att kvinnan i check-in har problem med något för hon slänger/skriver ut 4 olika baggagetaggar. Hon ringer dit en kollega och jag frågar vad som är problemet. Vi lyckas inte skicka dit baggage hela vägen till Phuket bara till Shanghai säger hon.
Detta var jag redan förberedd på tack vare en tråd som jag läst här på businessclass.se! Jag vet säger jag och skickar en tacksamhetstanke till BC.

Ps jag fick inte mitt fina Lufthansa First Class etui (FCT fixade) för såna har dom inte enligt check-in Ds.
Jag var också förberedd att bagaget endast skickas till Shanghai men så checkar agenten det hela vägen till Hong Kong :eek:
ARN-CPH-PVG-HKG
ARN: Arlanda
CPH: Köpenhamn
PVG: Shanghai
HKG: Hong Kong
 

Zniper

Medlem
Jag var också förberedd att bagaget endast skickas till Shanghai men så checkar agenten det hela vägen till Hong Kong :eek:
ARN-CPH-PVG-HKG
ARN: Arlanda
CPH: Köpenhamn
PVG: Shanghai
HKG: Hong Kong

I FCT sa min concierge att om jag hade checkat in med THAI (som jag ska flyga från Shanghai med) så hade bagaget skickats hela vägen.
Kanske funkade för dig för att du åkte SAS? hela vägen?
 
Toppen