Senaste nytt

Stora förändringar i SAS loungeutbud och FastTrack

trekker

Medlem
I just Manchester så har jag alltid tyckt att de borde fixa en star alliance lounge, tredjepartsloungen de använt är ju under all kritik. Dock blir det ju knappast bättre med ingen lounge än en dålig.

Kollar jag snabbt på måndag verkar det vara 5 SK flighter och 7 LH flighter ut från MAN. Dessa med övriga star flighter måste väl vara underlag för en star alliancelounge?
 

LMR

Medlem
Verkar bli än mindre anledning att välja SAS för flera av länderna runt medelhavet. Även som EBG är nyttan tveksam. Ett flygbolag som börjar på N småler säkert just nu.
 

Rebel

Medlem
Ja lite av en storm i ett vattenglas - visst en del påverkas till det negativa men ALLA vinner på att SAS förbättrar loungerna på baserna.

Jag tror det när jag ser det. Och en kasse med smothie är inte en förbättring.
Men ngt man bör tänka på är om det finns *A lounge på de platser de nu avslutar avtalen men.
Jag vet inte då jag sällan flyger med SAS, men ngn kanske har tittat på det ock vet??
 

trekker

Medlem
Verkar bli än mindre anledning att välja SAS för flera av länderna runt medelhavet. Även som EBG är nyttan tveksam. Ett flygbolag som börjar på N småler säkert just nu.
Tyvärr är väl detta trenden, SAS går mot att bli som Norwegian och BA mot att bli som EastJet för att nämna 2....
 

Dr. Miles

Expert
Men ngt man bör tänka på är om det finns *A lounge på de platser de nu avslutar avtalen men.
Jag vet inte då jag sällan flyger med SAS, men ngn kanske har tittat på det ock vet??
Om det finns Star Alliance lounge (med Star Alliance Gold logo) så kan man använda loungen som Star Alliance Gold (EuroBonus Gold eller högre) när man flyger med ett Star Alliance flygbolags flight samma dag.
Däremot är det tveksamt om det går att använda samma loungen när man flyger i SAS Plus utan status.
 

Agö

Medlem
Någon som vill spekulera i hur stor besparing detta ger SAS per år? Vad kan fasttrack kosta per passagerare? 50-100 kronor? Loungebesök, 100-150 kronor?
 

Rebel

Medlem
Om det finns Star Alliance lounge (med Star Alliance Gold logo) så kan man använda loungen som Star Alliance Gold (EuroBonus Gold eller högre) när man flyger med ett Star Alliance flygbolags flight samma dag.
Däremot är det tveksamt om det går att använda samma loungen när man flyger i SAS Plus utan status.

Jag förstå det doktorn. Men dom flesta av oss på BC är nog minst EBG. Som *A kan jag utnyttja *A Lounge, aven om jag åker SAS.
Då gör det inte så mycket att 3 part Lounge försvinner. Så som jag fråga nyss, hur många av dessa platser som SAS just listade finns det *A Lounge i.
Jag tycker t ex att det bör finnas en i Amsterdam då det är en stor flygplats. men jag vet inte. Jag har aldrig varit där.
Hur är det med dom andra platserna???
 

JohnnyWilde

Medlem
Någon som vill spekulera i hur stor besparing detta ger SAS per år? Vad kan fasttrack kosta per passagerare? 50-100 kronor? Loungebesök, 100-150 kronor?
Jag vet att SAS debiterar Thai 117 kr per loungebesökare av deras pax och vill minnas att det är lika mycket omvänt på outstations.
Någonstans, troligtvis här, så stod det 38 kr per pax i fast track till Swedavia.
 
Toppen