Senaste nytt

Köpenhamn - Delhi (Business) i januari 2017, Air India, Lufthansa, annat?

sscheibye

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? København (evt. reposition til f.ex. London)
  2. Var är din destination? Delhi (final destination Chandigarh), men kan være separat booking)
  3. När vill/behöver du resa ut? Januar
  4. När vill/behöver du komma hem? Januar
  5. Hur länge vill du vara borta? 4-5 nætter i Indien
  6. Hur många personer som skall resa? 1 voksen
  7. I vilken kabinklass? Business (på long-haul, kan være Eco på <3 h flighter)
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? *A
  9. Vad är din budget? (per person) ca. 16.000 DKK
  10. Vad är det viktigaste för dig? Gode lie flat seats på long-haul. EuroBonus points spiller også en rolle. Vil gerne undgå 3 separate bookings, men 2 er ok, København-Delhi-Chandigarh.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Kun hvis nødvendigt
Jeg har indtil videre kigget på:
Lufthansa København-Frankfurt-Delhi med A380 på long-haul til ca. DKK 15.000, booker i (P) = 100% til EB
Lufthansa København-München-Delhi med A330 på long-haul til ca. DKK 15.000, booker i (P) = 100% til EB
Tænker Delhi-Chandigarh kan klares med en separat Air India eller Jet Airways, hvis der bookes Lufthansa.

Air India London-Delhi-Chandigarh med B787 på long-haul til ca. DKK 13.000, booker i (Z) = 200% til EB
Tænker København-Heathrow kan klares med en separat SAS eller British Airways, hvis der bookes Air India

Hvis komforten på Air India business er lige så god (eller bedre) end Lufthansa, så kan jeg jo lige så godt få de ekstra points.

Er der andre routings som jeg skal kigge på?
Hvor synes I er komforten god?
Hvor lang tid skal jeg beregne til skift på separate bookings på hhv. Heathrow eller Delhi afhængig af rutevalg?

Mange tak!!
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus

Dr. Miles

Expert
Betyder (J) bokningsklass J?
I så fall, J klass brukar att vara en av de dyraste bokningsklasser i Business class så tror jag inte att du får biljetten speciellt billigt.
 

Dr. Miles

Expert
Du tror inte att vanliga människor & vanliga medlemmar här vet om var/vad IXC är?
Det är inte direkt samma nivå som Delhi DEL eller Mumbai BOM.

Flygbiljettspriser från Köpenhamn är generellt dyra jämfört med andra nordiska städer i grannländer.
Det är kanske värt att kolla priser från andra städer i Europa/Norden.
 

sscheibye

Medlem
Ok, point taken, Chandigarh er måske ikke så kendt. Nu findes der ikke flere forkortelser i hele tråden... før mente jeg bare at @palmen havde renset overskriften for forkortelser for mig - og tak for det.

Jeg har i øvrigt kigget på en del andre skandinaviske startbyer. Der er ikke voldsomt meget at spare som jeg ser det. Og nu går mit spørgsmål også mere på, hvem der har god komfort på business...
 

pep

Medlem
Air India vil være mit eget valg, da:
Hvis der går koks i transfer i Indien er du dækket ind på samme billet
Mest eksotiske flyselskab.Kender LH til hudløshed. Air India er da maget mere eventyr?
B787 lyder da godt
200% miles er da værd at gå efter.
 

MartinH

Medlem
Air India vil være mit eget valg, da:
Hvis der går koks i transfer i Indien er du dækket ind på samme billet.
Av just denna anledning skulle jag inte valt Air India. Om nåt går fel med ditt flyg till LHR (försenat) så kommer du inte ens fram till Indien. Om Lufthansa blir försenat så missar du "bara" din anslutning till Chandigarh. Dilemmat med separata biljetter...
 

pep

Medlem
Av just denna anledning skulle jag inte valt Air India. Om nåt går fel med ditt flyg till LHR (försenat) så kommer du inte ens fram till Indien. Om Lufthansa blir försenat så missar du "bara" din anslutning till Chandigarh. Dilemmat med separata biljetter...
...så tag dog til London lidt i god tid? Der er masser af gode lounges. Hvis du rejser med SK til LHR kan du checke ind bagagen hele vejen
 
Toppen