Senaste nytt

Stora förändringar i SAS loungeutbud och FastTrack

Lauda 777

Medlem
Härligt att dom satsar på dom egna loungerna med resten känns sådär va?

"SAS is ongoing strengthening our offer in the air as well as on ground, where we are investing in SAS Lounges and SAS Fast track at our main airports and our destinations with the largest number of travelers.
SAS is investing in digital solutions, new upgraded cabins, new aircraft, high-speed WiFi on all aircraft and have recently launched news in food & beverage onboard. On ground, to be able to continue and invest, expand and improve SAS Lounges and Fast Track offer, SAS will end our collaboration with some of our contracted lounges operated by third-parties. The result will be a continued improvement of SAS own offer where it benefits most of our Plus/Business travelers, members and 29 million yearly passengers. To mention a few examples SAS will invest in new and bigger domestic lounges at Arlanda and Oslo Gardemoen as well as upgrading our international SAS Lounges in New York, Paris and Chicago."

Lounger - SAS

https://www.sas.se/upload/pdf/Lounges-and-FastTrack-2017.pdf
 

Canadien

Medlem
Lounge är väl OK att de spar in på från dessa mestadels turistdestinationer i Europa eftersom Plus inte är en businessprodukt, men fast track hade de kunnat ha kvar tycker jag. Tristare att det även tas bort för *Gold.
 

mjulven

Medlem
Om man läser i PDF:en ska dom avbryta samarbetet med en lounge i London. Det måste väl vara ett kvarvarande samarbete från tiden då det fanns en linje mellan Göteborg och Stansted?

Med detta sagt så torde det inte påverka mig i någon större grad. Jag åker dit där det finns lounger om jag åker med SAS numer.
 

Canadien

Medlem
Om man läser i PDF:en ska dom avbryta samarbetet med en lounge i London. Det måste väl vara ett kvarvarande samarbete från tiden då det fanns en linje mellan Göteborg och Stansted?

Med detta sagt så torde det inte påverka mig i någon större grad. Jag åker dit där det finns lounger om jag åker med SAS numer.

Loungen I London för SAS Plus har varit Plaza Premium. Det lär vara denna som avslutas.
 

Palazzi

Medlem
Edit: Läste fel...

Låter inte kul att mista lounge tillgång överhuvudtaget när man flyger med SAS.
Trodde man bara la ner vissa av sina egna...

Detta betyder att jag aktivt väljer bort SAS hädanefter , på ganska många destinationer.
Annars har jag ändå valt bolaget om de varit billigast.
 
Last edited:
Toppen