Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.

BOTL

Medlem
En liten uppdatering, handläggare från AmEx ringde och hade blivit lika illa bemött som jag. Kontakten med Tallinn hade inte varit bra, hon hade fått koppla in sin chef och även den som ansvarar för kontakten med SAS. Tallinn var ovillig att hjälpa till, direkt otrevliga och kunde inte svara på vem som skulle stå för konsekvenserna om vi inte blir insläppta i Thailand. Tydligen inte första gången Tallinn strular så de skulle återkomma imorgon. Jag uppdaterar löpande för den som är intresserad.
 

agehall

Medlem
För att jag är kund hos Amex och denna voucher kommer från dem, "Tallin" är en tredjepart
Nej, Tallinn är inte tredje part. Det är din motpart i form av SAS. Om SAS diskuterar din resa med AmEx, som faktiskt är tredje part i detta, så skulle jag säga att det är rätt allvarligt. Jag vill inte att de ska diskutera mina resor med någon annan och det borde deras policy inte tillåta heller.

Jag gillar ju att göra jämförelser: Om du nu anser att AmEx är din motpart och som ska sköta detta, är det inte bättre du går direkt till Riksbanken då? Du har väl ändå betalt med SEK som valuta?
 

Vic

Medlem
Moget svar helt i Businessclass anda... pellejöns
Även om jag håller med om att det ibland ges trista svar så är det ju faktiskt korrekt här? Amex är ju en tredje part i själva bokningen. Vouchern är ju precis vad det låter som, en förmån man får som man löser in hos någon (SAS/Tallinn). Amex är ju knappast ansvariga för detaljer i det man använt Vouchern till (tex namn på biljett). Däremot om det varit så att giltighetstid varit fel, att man öht inte fått den på sas-inloggningen osv, då hade man kunnat ta en kontakt med Amex. Men känns lite som fel spår i detta fall :)
 

BOTL

Medlem
Även om jag håller med om att det ibland ges trista svar så är det ju faktiskt korrekt här? Amex är ju en tredje part i själva bokningen. Vouchern är ju precis vad det låter som, en förmån man får som man löser in hos någon (SAS/Tallinn). Amex är ju knappast ansvariga för detaljer i det man använt Vouchern till (tex namn på biljett). Däremot om det varit så att giltighetstid varit fel, att man öht inte fått den på sas-inloggningen osv, då hade man kunnat ta en kontakt med Amex. Men känns lite som fel spår i detta fall :)

Bra poäng ni lyfter, jag är kund hos SAS och AmEx, inte hos Tallinn. Så nu lyfter AmEx frågan vilket känns som bra kundservice då vouchern kommer från dem. Sen som du nämner så kanske SAS är nästa steg eftersom Tallinn verkar göra sig omöjlig. Det jag har svårt att förstå är varför vissa har sånt enorm motstånd till att det ska vara rätt. Varför ska man diskutera FÖR att inte rätta till något? Om läsningen är störande så kan jag sluta skriva om admin önskar det.
Men om du nu ska lägga energi så bidra gärna istället för att "låt det vara fel , det spelar ingen roll".
 

agehall

Medlem
Bra poäng ni lyfter, jag är kund hos SAS och AmEx, inte hos Tallinn.
Sen som du nämner så kanske SAS är nästa steg eftersom Tallinn verkar göra sig omöjlig.

Det är ju här du har missat grovt! Tallinn ÄR SAS. Det är ingen magisk tredjepart utan ett service center som agerar på SAS uppdrag och i SAS namn. Du har helt rätt i att du är kund hos både SAS och AmEx, men det är bara det faktum att du är kund hos SAS som spelar roll.

Jämförelse: Du har handlat en köttbit på ICA och när du kommer hem och öppnar den visar det sig att den är dåligt. Går du då till Konsum eller ICA för att rätta till problemet..?


Varför ska man diskutera FÖR att inte rätta till något?
Well, vi som varit med ett tag är rätt cyniska - det finns fighter man tar och de finns de då man rycker på axlarna och går vidare för att det inte spelar någon som helst roll. Om du vill slåss för din rätt så ska du givetvis göra det, men var iallafall så förståndig att du tar till dig vem du ska ta kampen med. Ditt resonemang om kundförhållanden stämmer helt enkelt inte.
 

BOTL

Medlem
Det är ju här du har missat grovt! Tallinn ÄR SAS. Det är ingen magisk tredjepart utan ett service center som agerar på SAS uppdrag och i SAS namn. Du har helt rätt i att du är kund hos både SAS och AmEx, men det är bara det faktum att du är kund hos SAS som spelar roll.

Jämförelse: Du har handlat en köttbit på ICA och när du kommer hem och öppnar den visar det sig att den är dåligt. Går du då till Konsum eller ICA för att rätta till problemet..?



Well, vi som varit med ett tag är rätt cyniska - det finns fighter man tar och de finns de då man rycker på axlarna och går vidare för att det inte spelar någon som helst roll. Om du vill slåss för din rätt så ska du givetvis göra det, men var iallafall så förståndig att du tar till dig vem du ska ta kampen med. Ditt resonemang om kundförhållanden stämmer helt enkelt inte.

Förstår mycket bättre efter att ni vänligt förklarade. Drog väl den slutsatsen att det var AmEx eftersom brevet med numret kom från dem. Tycker äter att Amex kundservice gör ett bra jobb här, de har väl nån deal med SAS och nyttjar man deras voucher så borde bokningspersonalen kunna skriva in rätt namn.

Det kanske svarar på din fråga om varför jag vände mig till Amex i första hand.
När vi ändå är inne på ämnet vad mer gör Tallinn? Lika bra man lär sig mer när man har din uppmärksamhet :) alla bokningar med *A?
 

agehall

Medlem
När vi ändå är inne på ämnet vad mer gör Tallinn?
Vad jag vet så sköter de servicen utanför kontorstid och de har även uppdraget att hantera 2-4-1-bokningar då det tydligen kräver specialkompetens. Det skulle inte förvåna mig om de även har hand om kundtjänst på engelska, men det vet jag inget säkert om.
 

EBD_Hakan

Medlem
Finns det något sätt att se hur många 2-4-1-vouchers man har tillgängliga? Jag fick min första i somras och då fick jag ett brev plus att jag har den tillgänglig när jag söker resor på sas.se. Min 300.000-spend kom jag upp i för 2-3 veckor sedan så jag borde ju ha en till tillgänglig men jag har inte fått något brev ännu. Kan jag på något sätt se hos Amex eller SAS att jag har 2st vouchers tillgängliga?
 

agehall

Medlem
Det enda sättet att få veta om du har en eller två är nog att ringa Tallinn. Men om du vet att du kommit upp i över 300k i spend så ska du ha fått ut två, även om du inte har fått något brev. Brevet är mer till för att informera dig om det faktum att du kommit upp i en viss spend och fått din förmån än något annat, det kan dessutom komma lite när som.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen