Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Glenn E

Medlem
Ojdå. Ja det var ju konstig placering av titeln.
Ms eller Mrs spelar ingen roll men på mina biljetter från SAS står det alltid Mr förnamn efternamn.
Jag har en biljett från Swiss där det står efternamn/förnamn Mr
Samma på United.
 

agehall

Medlem
Ingen som kan bekräfta eller förneka att det går att boka boka en bonusresa via utreseflygplatsen? T ex ARN-MIA//MIA-ARN-UME?
Den resan är ok. Däremot är inte ARN-UME-ARN-MIA//MIA-ARN ok.

Jag kanske var otydlig. Det är Tallin jag bokat med och varit kontakt med som påstår att det inte spelar någon roll. Bad om att få det per mail men hon kunde inte göra så.

Så vad är nästa steg?
Ring igen? Jag är dock inte helt säker på att de kan namnändra dessa biljetter. Har för mig att det kan vara svårt när det är Star Alliance flighter inblandade.
 

BOTL

Medlem
Den resan är ok. Däremot är inte ARN-UME-ARN-MIA//MIA-ARN ok.


Ring igen? Jag är dock inte helt säker på att de kan namnändra dessa biljetter. Har för mig att det kan vara svårt när det är Star Alliance flighter inblandade.

Ringde direkt till Amex kundservice som inte kunde förstå varför man vägrar ändra och lägga in rätt information. De skulle själva kontakta Tallin och återkomma per tel. Pratade med Thai Air som sa att namnet måste stå korrekt. Nu håller vi tummarna, orkar inte med strul.
 

agehall

Medlem
Ringde direkt till Amex kundservice som inte kunde förstå varför man vägrar ändra och lägga in rätt information. De skulle själva kontakta Tallin och återkomma per tel. Pratade med Thai Air som sa att namnet måste stå korrekt. Nu håller vi tummarna, orkar inte med strul.
Jag vet inte riktigt varför du inte lyssnar på råden du får här.

Dels kan det vara ett utskriftsfel bara, dvs att det faktiskt står rätt i systemen men ser konstigt ut när man tittar på det. Dels är det ett så uppenbart fel (om det nu är ett fel) att det knappast spelar någon roll. Ingen kommer ens att reagera på det. Dels så är jag väldigt osäker på om de kan ändra i utställda biljetter på *A. Dels har inte AmEx kundtjänst så mycket med det där att göra.

Om du absolut vill ändra på det - ring Tallinn och prata med dem igen.
 

JacobGBG

Medlem
Min fru har ett dubbelnamn och har som följd sett alla möjliga konstiga ordningar av det utställt på flygbiljetter i jämförelse med vad som står i pass. Detta har dock aldrig varit ett problem, den person som ska kolla biljett och pass är en människa som sannolikt sett såna här ärenden tusentals ggr förut.
 

BOTL

Medlem
Jag vet inte riktigt varför du inte lyssnar på råden du får här.

Dels kan det vara ett utskriftsfel bara, dvs att det faktiskt står rätt i systemen men ser konstigt ut när man tittar på det. Dels är det ett så uppenbart fel (om det nu är ett fel) att det knappast spelar någon roll. Ingen kommer ens att reagera på det. Dels så är jag väldigt osäker på om de kan ändra i utställda biljetter på *A. Dels har inte AmEx kundtjänst så mycket med det där att göra.

Om du absolut vill ändra på det - ring Tallinn och prata med dem igen.

För att jag är kund hos Amex och denna voucher kommer från dem, "Tallin" är en tredjepart, för att den som jag har biljetter hos säger att de inte godkänner att namn i pass och biljett inte matchar. för att ingen av oss kan med säkerhet lova att de Thailändska myndigheterna kommer tycka detta är fiffigt och skoj.
Jag förstår att för vissa kanske det inte spelar någon roll, men jag vill bara att allt ska vara RÄTT och inte strula när vi väl drar iväg. När frågan kommer varför justerade du inte så rätt namn skulle stå på biljetten och mitt svar blir för det verkade inte spela någon roll är inte en ursäkt jag är bekväm med ifall det skulle vara så att myndigheterna där står på sin rätt.
 

BOTL

Medlem
Min fru har ett dubbelnamn och har som följd sett alla möjliga konstiga ordningar av det utställt på flygbiljetter i jämförelse med vad som står i pass. Detta har dock aldrig varit ett problem, den person som ska kolla biljett och pass är en människa som sannolikt sett såna här ärenden tusentals ggr förut.

Tänk om det sitter nån jöns från Ryanair just denna gång :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen