Senaste nytt

Bästa biluthyrare Los Angeles

Arv

Medlem
Vet inte om det är den bästa, men hyrt på Hertz LAX och det fungerade väldigt bra!

Kan bara instämma! Hyrde på Hertz LAX i somras där utlämningen gick väldigt smidigt, förutom att de försökte sälja på mig en uppgradering till en guldfärgad Navigator för $30 extra/dag, vilket vi inte alls var intresserade av. Vid avlämningen påpekade vi att GPS:en inte hade visat korrekta vägar vid ett antal tillfällen varpå de strök hela avgiften. Bara att tacka och ta emot $150. :D
 

Florre

Medlem
Uppdatering:

Sixt har nu kontaktat mig personligen och kräver att jag betalar resterande summa på $303. Om inte så hotar dom med att
"In case you will not settle the open amount, we are forced to hand your case towards our local debt collector and you will be liable for further costs."

Någon som har erfarenhet av detta och kan komma med råd?
 

Hachans

Medlem
Vad exakt står i kontraktet? Har du skrivit under något som kan tolkas att du har godkänt? Ingen kråka i kanten på något av kontrakten?

Scanna din kopia, markera med var du inte har skrivit under.
 

agehall

Medlem
Någon som har erfarenhet av detta och kan komma med råd?
Vad säger AmEx om saken?

Jag tycker det är lite konstigt ifall säljaren kan skita i att svara AmEx reklamationsavdelning, tvingas till en återbetalning den vägen och sedan gå på köparen direkt. Relationen mellan dig och säljaren (Sixt i det här fallet) går ju genom AmEx.
 

Florre

Medlem
Vad säger AmEx om saken?

Jag tycker det är lite konstigt ifall säljaren kan skita i att svara AmEx reklamationsavdelning, tvingas till en återbetalning den vägen och sedan gå på köparen direkt. Relationen mellan dig och säljaren (Sixt i det här fallet) går ju genom AmEx.

Amex svarade såhär:
Vi har sett i tidigare fall att bilhyrningsföretag kan kontakta kunden direkt för att driva in pengarna. Eftersom det i dessa fall inte går via American Express så kan vi tyvärr inte ge några råd om hur vida du ska betala in pengarna till försäljningsstället eller inte. Den kreditering som vi har gjort kommer däremot att kvarstå på ditt Konto eftersom vi inte mottog tillräckligt styrkande underlag.

Det kan alltid vara bra att kontakta Allmänna Reklamationsnämnden, ARN, för att se om de har någon möjlighet att assistera eller ge råd om din situation med SIXT.
 

Florre

Medlem
Vad exakt står i kontraktet? Har du skrivit under något som kan tolkas att du har godkänt? Ingen kråka i kanten på något av kontrakten?

Scanna din kopia, markera med var du inte har skrivit under.

Tyvärr har jag ju skrivit under kontraktet, dock minns jag inte om priset som jag hade fått bekräftat i Sverige stod på kontraktet, fakturan med betalningen kom ju en dag efter avslutad hyresperiod, och då vet jag att priset var ett annat. Så förmodligen har Sixt per automatik lagt på dessa försäkringar, eller så har dom helt enkelt lurat mig.

Kommer inte orka dra det här längre, betalar den kvarvarande skulden och kommer hädanefter aldrig mer använda mig av Sixt.
 

agehall

Medlem
Kommer inte orka dra det här längre, betalar den kvarvarande skulden och kommer hädanefter aldrig mer använda mig av Sixt.
Det här kan tyvärr hända med alla bolag. Det är viktigt att spara alla papper man får vid själva uthyrningen tills långt efter att man kommit hem.
 

apknug

Medlem
Tyvärr har jag ju skrivit under kontraktet, dock minns jag inte om priset som jag hade fått bekräftat i Sverige stod på kontraktet, fakturan med betalningen kom ju en dag efter avslutad hyresperiod, och då vet jag att priset var ett annat. Så förmodligen har Sixt per automatik lagt på dessa försäkringar, eller så har dom helt enkelt lurat mig.

Kommer inte orka dra det här längre, betalar den kvarvarande skulden och kommer hädanefter aldrig mer använda mig av Sixt.
Fast det kan helt klart vara idé att vänta tills/om de skickar det vidare till local debt colletor.

Då får du en påminnelse/krav från Svea inkasso typ och begär då att få se kompletta underlag på vad och varför de begär nåt av dig. Kan som mest bli ca svenska kr 500 dyrare i avgifter.

Chansen finns att de inte går vidare. Stå på dig tills överbevisad det är din rätt som konsument.
 

Hachans

Medlem
Hade samma sak hänt i Sverige så hade man hamnat i Biluthyrarnas informationslista eller vad den heter som biluthyrarna delar med varandra. Hamnar man på den är man svartlistad från att hyra bil i minst tre år från alla respektabla firmor.

Har de något liknande i USA? Även om de kanske inte driver in pengarna, så lär man ju bli svartlistad från minst Sixt iaf.
 
Toppen