Senaste nytt

EuroBonus-medlemskort

hanson

Medlem
I USA tycker jag det brukar räcka med att hänvisa till att det är speciellt för Sverige ;) Frågorna handlar då inte om kortet mest, utan mer vad Sverige är för något
 

Brandten

Medlem
Fick mitt EBG kort idag som har chip, remsa, NFC och något annat (rev?).
1) Vid Preem, kan jag väl bara dra kortet med magnetremsan för poängen och sedan betala med mitt Elite kort?
2) På baksidan av EBG kortet så är det MasterCard loggan. Är det ett MasterCard också eller är det bara de som tillhandahåller TravelCash funktionen (som jag antar laddas på samma kort?)

Nej det gick inte. Drog EBG kortet och den bad mig stoppa i CHIP. När jag stoppade i CHIP så ville den att jag skulle betala med kortet... antar att den där MasterCard loggan på baksidan som jag nämde i punkt 2 ovan på något sätt är just ett MasterCard då?! Konstigt....

Preem kan inte heller se vilket kort som är kopplat och eftersom jag nu har fått en del nya kort så har jag själv tappat översikten på vilket som är kopplat och inte. Får väl ringa någon imorgon och fråga.
 

uprof

Medlem
Hej! Ny på forumet och nytt guldkort som jag fått av diamantkompis.

Den här tråden gjorde mig lite orolig så jag öppnar starkt med en dubbelfråga. Hoppas någon vet :-|

Jag har fått mitt SAS MC-guldkort (och bagagetaggar) men inget vanligt guldmedlemskort. Skickar SAS inte ut det automatiskt? Får jag problem nu när jag vill in i loungen i Frankfurt på lördag?
 

Canadien

Medlem
Hej! Ny på forumet och nytt guldkort som jag fått av diamantkompis.

Den här tråden gjorde mig lite orolig så jag öppnar starkt med en dubbelfråga. Hoppas någon vet :-|

Jag har fått mitt SAS MC-guldkort (och bagagetaggar) men inget vanligt guldmedlemskort. Skickar SAS inte ut det automatiskt? Får jag problem nu när jag vill in i loungen i Frankfurt på lördag?
Inga problem, se till att ditt EBGnnnnnnnnn ligger inlagt i bokningen bara, dubbelchecka att det står SK*G EBG på boardingkortet. Jag har använt SAS Amex / MC vid loungeaccess också, men bästr att ha det på boardingkortet.
 

uprof

Medlem
Då ligger det nog EBSnnnnnnnnn i din bokning. Se till att ändra om det vid incheckning för säkerhets skull.
Jag brukar alltid checka in via SAS-appen men det kanske är bäst att göra på Arlanda då och se till att få utskrivna boardingkort.

Tack! Det här ska nog lösa sig :)

Jag beställde också ett extra "rent" medlemskort på SAS hemsida. Känns som att det kan vara bra att ha. Skulle dock ta 1-2 veckor att få det.
 
Toppen