Senaste nytt

Gratis sittplatsbokning på bonusresa GO som EBG?

Jean-Pierre

Medlem
Hej!

Kan man använda förmånen gratis sittplatsbokning som EBG eller högre på bonusresor?

Har en bokning i SAS Go intra-europa, där jag tänkte seata mig+familj i förväg.
1. Bokad då jag fortfarande var EBS.
2. Lyckades krångla in en nyinmatning av eurobonusnummer EBS->EBG. Men vid val av sittplats vill systemet ha betalt.

Hade exakt samma läge på en likadan bokning (dock ej bonusresa). Skillnaden var dock att nu kunde jag boka sittplats för alla i bokningen utan kostnad.

Jag kan ju såklart att ringa SAS och be dem fixa, men det vore intressant att veta hur det egentligen ska funka.
 

fcx

Medlem
Det ska vara gratis med sittplats eftersom du är EBG. Ibland spårar systemet ur och vill ta betalt ändå, antingen betalar man och ber om återbetalning om man har bråttom eller så ringer/mailar man och fixar seatingen.
 

aikputte

Medlem
Det ska gå.
Jag har bokat som EBS och efter att jag chattat med SAS Kundtjänst och skrivit alla bokningsnummer så att dom uppdaterat till EBG så har det gått bra att välja plats gratis.
 

Jean-Pierre

Medlem
Tack för era svar, får lyfta luren eller chatten.

En intressant notering, när jag sent på kväll satt och kollade möjligheterna online, var att via den nya sas.dk (eller beta sas), så kunde jag lägga till eller ändra mitt bonusnummer online (ebs->ebg) fö vanliga bokningar.

På SAS bonusresor bokade online så gick detta dock inte, men på SAS bonusresor bokade via Tallinn, så funkade det däremot bra.
 
Toppen