Senaste nytt

Att göra en retro claim?

Silferlood

Medlem
Vad har ni för erfarenhet när man inte fått sina poäng och ska claima dem på SAS hemsida?
1. Flyg, när man gör det på online formuläret, är den svår att fylla i, tar det lång tid att få poängen?
2. Hotell & bilar?
3. Andra partners som webshoppen?

Kan EuroBonus göra det bättre, har ni några kanonbra förslag?
 

seat56f

Medlem
1. Har du boardingpasset och bokningen kvar är det lugnt. Jag har iofs bara testat LH och SK-retro, men alla har krediterats inom någon vecka.
2. Vad gäller hotell, där är det väl hotellkedjornas respektive lojalitetsavdelningar som sköter det? Bara provat retro med Best Western, tog väl 3-4 veckor.
3. Webshoppen kan vara ett jäkla meck, har fått vänta 6mån+ (men iaf fått poängen till slut), men det har blivit klart bättre med automatisk kreditering på slutet har jag märkt.
 

Nystrom

Medlem
Retroregistreringen via Internet fungerar bra, tar ca ett dygn från launch till effekt. Däremot har jag ett litet bekymmer med en TravelPass-resa där inget har hänt på drygt två månader. Har ringt två gånger och även mailat retroregistreringen och bifogat inscannad bokningskvittens. Tyvärr har jag inte biljettnumret (borde ju vara samma som TP-numret). Jag har dock kvittens på att SAS har mottagit underlaget så jag förlitar mig på att det regleras inom kort.
 

ulagun

Medlem
Ja du Nyström, jag för en ojämn kamp att få mina TP flygningar in på mitt M&M konto (rör sig om över 20 flighter).
Det lovas och lovas men inget händer.
Svar på din fråga är att biljettnummeret är ditt TP-nummer men framför ska du skriva till; 117-
 

Nystrom

Medlem
Ja du Nyström, jag för en ojämn kamp att få mina TP flygningar in på mitt M&M konto (rör sig om över 20 flighter).
Det lovas och lovas men inget händer.
Svar på din fråga är att biljettnummeret är ditt TP-nummer men framför ska du skriva till; 117-

Tack för upplysningen! Vad jag har förstått så skickas retro på TP-bokningar till Bangkok och det kan du också ha råkat ut för. Håller tummarna att det löser sig för dig. I mitt fall så väntar jag ett par veckor till innan jag blir besvärlig igen...

Uppdatering:
Behöver inte bli besvärlig...... poängen har trillat in! Tack för det, SAS!
 
Last edited:

johanolsson

Medlem
Hade tre flights som inte kommit med på EB. Fyllde i all info och hade allt på kontot innan dagens slut. men jag måste nog ringa Hertz angående några EB-poäng som försvunnit.
 

erc

Medlem
Sitter och bevakar fruns och sonens EB-konton där poängen från LH-opererade US-flighter ARN-FRA och FRA-ARN aldrig tycks komma in. Väntade såklart de angivna tre veckorna innan jag gjorde efterregistreringarna. Hemkomsten vad den 19 april. Ännu inget. Till saker hör att mina poäng trillade in snudd på omgående utan någon efterregistrering.

Hur lång tid brukar detta ta?
 

vicce

Medlem
För mig tog det ca 4 veckor att få in mina poäng på mitt EB konto, men jag hade kanske bara otur?
 

niksal

Medlem
Sitter och bevakar fruns och sonens EB-konton där poängen från LH-opererade US-flighter ARN-FRA och FRA-ARN aldrig tycks komma in. Väntade såklart de angivna tre veckorna innan jag gjorde efterregistreringarna. Hemkomsten vad den 19 april. Ännu inget. Till saker hör att mina poäng trillade in snudd på omgående utan någon efterregistrering.

Hur lång tid brukar detta ta?

Jag har SK opererade flyg från 12.3 som inte kommit in än, så du får nog vänta ett tag till...
 

agehall

Medlem
Mina LH-flighter krediterade efter ca 2v senast. Nu är det en LX-resa jag väntar på. Om den inte dyker upp snart är det nog retro som gäller.
 
Toppen