Senaste nytt

Krabi lounge

Tjenna!

Nu är det så här att jag och min sambo ska flyga qatar business ToR arlanda - krabi.
Flyger 9 dec och hem 16 december.
Min fråga är om nån vet om det finns lounge möjlighet på krabi flygplats när man flyger qatar business?

Linus
 

igelkotten

Medlem
Finns en Thai-lounge där som jag tror även OW-bolag använder... Aldrig gått in där dock då jag enbart flugit LCC därifrån. Flygplatsen i övrigt är väldigt risig, så skulle bli förvånad om loungen är särskilt bra.
 

mylabel

Medlem
(har inte svenskt tangentbord) Loungen was kinda ok, no hot foods except instant noodles, there was 4-5 different kind of sweets/snacks when i was there.
 

Senator

Moderator
När jag kollade både på OneWorld.com och Qatarairways.com hittade jag inte att Qatar har ett avtal med Thai på Krabis flygplats. Finnair däremot verkar ha ett sådan avtal om jag tittade rätt på OneWorld.com. Jag tipsar att kolla där.

Oavsett, Thai loungen i Krabi är inget jag skulle åka tidigare till flygplatsen för. Hellre en kall öl till vid poolen en extra timme.
 

090034208

Medlem
Jag var för 2 år sedan i denna lounge när vi åkte TG till BKK. Absolut inget att hänga i julgranen. Likadan lounge som finns i Phuket på inrikessidan. Ingen alkoholservering
 

JacobGBG

Medlem
Krabis flygplats är en öken, spenderade 3h där en gång då jag besökt Koh Lanta. Det kändes som en evighet. Det enda Loungen kan hjälpa upp är att komma bort från de infernaliskt packade gate/terminalerna (en gate har i princip sin egen hall) men jag har svårt att tro att det skulle vara ett bättre alternativ än att hänga kvar vid hotel-poolen lite längre.
 
Tack för alla som har skrivit och kollat runt.
Få se hur länge vi få stanna på hotellet då jag har för mig det var en kvällsavgång.
Få nöja oss med qatar business och lounge i doha i 4 timmar:)
 
Toppen