Senaste nytt

Få 44.000 extra poäng i Club Carlson för en natt på Park Inn

Kricka

Medlem
Agehall - att få en natt på Park Inn är hur lätt som helst ! Följ med på turen till Farnborough
och bo på Park Inn.. ;-)
 

mry

Medlem
Annars är det väl bara att boka en natt på park inn på arn eller kanske hammrby sjöstad? ;D
 

palmen

Moderator
Då var man också inbokad, problemet är bara att lösa boendet, har ingen resa som passar förutom till Tallinn, skulle ju iofs kunna ta bort 1 av 3 dagar på radisson och byta mot park inn för att klara båda kampanjerna...
 

rob74

Medlem
Om man räknar lite på det här så blir det ju riktigt bra värde om man konverterar Carlsonpoängen till Eurobonus kontra att åka typ Kiruna-Göteborg ToR.

Jag drar in 94.000 extra poäng + ca 5-6.000 poäng på Park Inn + säkert 16.000 på Radisson. 3 hotellnätter ink flyg till ARN kostar i mitt fall ca 5.000 kr. Och dessa resor och övernattningar skulle jag ha gjort ändå.

För 100.000 Carlsonpoäng får jag 18.000 EB-poäng.
Som EB guld behöver jag åka 7,2 ToR Kiruna-Göteborg i ekonomi för att komma upp i 18.000... Räknar man att varje sådan resa kostar minst 3.000 kr så blir detta en riktigt bra deal. :)
 

henrik l

Medlem
Om man räknar lite på det här så blir det ju riktigt bra värde om man konverterar Carlsonpoängen till Eurobonus kontra att åka typ Kiruna-Göteborg ToR.

Jag drar in 94.000 extra poäng + ca 5-6.000 poäng på Park Inn + säkert 16.000 på Radisson. 3 hotellnätter ink flyg till ARN kostar i mitt fall ca 5.000 kr. Och dessa resor och övernattningar skulle jag ha gjort ändå.

För 100.000 Carlsonpoäng får jag 18.000 EB-poäng.
Som EB guld behöver jag åka 7,2 ToR Kiruna-Göteborg i ekonomi för att komma upp i 18.000... Räknar man att varje sådan resa kostar minst 3.000 kr så blir detta en riktigt bra deal. :)

Jag tycker ju att det var så bra värde på den här kampanjen att jag nu ligger med två bokningar på samma natt på MXP, en på Holiday Inn Express och en på Park Inn. Den första jag bokade var non-refundable och bokades innan jag kände till kampanjen. Men som jag konstaterade kostar de här 44 000 p mig ca 600 kr extra. Givetvis har jag även dunkat in 6 kampanjkoder på Priority Club för övernattningen på Holiday Inn:D Så det blir till att checka in och ut på båda ställen. Tack och lov är det bara 2 Km mellan hotellen:)
 

tourist

Medlem
Om man räknar lite på det här så blir det ju riktigt bra värde om man konverterar Carlsonpoängen till Eurobonus kontra att åka typ Kiruna-Göteborg ToR.

Jag drar in 94.000 extra poäng + ca 5-6.000 poäng på Park Inn + säkert 16.000 på Radisson. 3 hotellnätter ink flyg till ARN kostar i mitt fall ca 5.000 kr. Och dessa resor och övernattningar skulle jag ha gjort ändå.

För 100.000 Carlsonpoäng får jag 18.000 EB-poäng.
Som EB guld behöver jag åka 7,2 ToR Kiruna-Göteborg i ekonomi för att komma upp i 18.000... Räknar man att varje sådan resa kostar minst 3.000 kr så blir detta en riktigt bra deal. :)

Jag samlar också sedan ganska länge CC-poäng för senare överföring till EuroBonus. Dessutom har CC-poängen obegränsad livstid så de sitter bra på kontot så länge. Bara en liten parentes: Såvitt jag vet har EuroBonus en något annan överföringsskala än de aövriga flybolagen, 7:1 istället för 8:1. Jag har aldrig tidigare haft så mycket poäng som jag kommer få nu med 50k+44k från båda kampanjerna, men att döma av vad jag kan läsa på överföringssidan så är det fortsatt 7:1 även för större mängder, vilket i så fall ger 98k CC till 14k EB. Men om någon har egen erfarenhet av att föra över större mängder CC till EB, så blir jag så klart glad om jag har fel!
 

rob74

Medlem
Bara en liten parentes: Såvitt jag vet har EuroBonus en något annan överföringsskala än de aövriga flybolagen, 7:1 istället för 8:1. Jag har aldrig tidigare haft så mycket poäng som jag kommer få nu med 50k+44k från båda kampanjerna, men att döma av vad jag kan läsa på överföringssidan så är det fortsatt 7:1 även för större mängder, vilket i så fall ger 98k CC till 14k EB. Men om någon har egen erfarenhet av att föra över större mängder CC till EB, så blir jag så klart glad om jag har fel!

Var hittar du den informationen att det skulle vara olika skalor mellan bolagen? Jag ser bara detta:

Du kan lösa in dina Gold Points® mot flygmil hos över 20 flygbolag som vi samarbetar med. Ju större poängblock du löser, desto fler flygmil får du.

Poäng Flygmil
2 000 poäng 250 mil
50 000 poäng 8 000 mil
100 000 poäng 18 000 mil

Ange hur många poäng (anges i block) du vill lösa in mot flygmil.
Obs! Det tar ca 4–6 veckor innan flygmilen har satts in på flygmilskontot.


Det är olika skalor beroende på hur stora block man löser in.
Nu har jag tidigare som mest löst in 20k CC-poäng (tror det gav 2.860 EB-poäng), men det var innan jag övergick till att samla helt i CC istället för att kreditera till EB.
Räknar med att i höst ha upp emot 400k på CC-kontot. Och där ligger de bra tills vidare... :)

EDIT: Jag undrade tidigare varför jag inte fick några större belopp på CC-kontot, men det visade sig att jag hade någon autoöverföring till EB ikryssad, så den tog jag bort i början på förra året.
 
Last edited:
Toppen