Senaste nytt

Kompensation för icke fungerande WiFi ombord på longhaul?

Lite OT blir det här, förlåt, men det är ändå lite relaterat. På vägen hem från HKG idag funkade WIFI återigen ganska dåligt. Det märkliga var att det funkade nästan direkt efter start och höll i sig ända till dess att vi var i jämnhöjd med Shanghai, därefter dog det i princip och började inte fungera igen förrän vi kom in över Finland. Det jag kunde göra var att chatta med familjen på Viber, men allt annat inklusive BC var tvärstopp.

Jag var inte ensam med problemet, många andra beklagade sig också. Ombordpersonalen sa att det händer ganska ofta att internet försvinner över Ryssland.
 

MWi

Medlem
Lite OT blir det här, förlåt, men det är ändå lite relaterat. På vägen hem från HKG idag funkade WIFI återigen ganska dåligt. Det märkliga var att det funkade nästan direkt efter start och höll i sig ända till dess att vi var i jämnhöjd med Shanghai, därefter dog det i princip och började inte fungera igen förrän vi kom in över Finland. Det jag kunde göra var att chatta med familjen på Viber, men allt annat inklusive BC var tvärstopp.

Jag var inte ensam med problemet, många andra beklagade sig också. Ombordpersonalen sa att det händer ganska ofta att internet försvinner över Ryssland.
Det kan ha med att göra att Viber köper längre time-outer i serverkommunikationen, upplevt liknande saker i Afrika och de mindre trevliga delarna av Asien
 

palmen

Moderator
Lite OT blir det här, förlåt, men det är ändå lite relaterat. På vägen hem från HKG idag funkade WIFI återigen ganska dåligt. Det märkliga var att det funkade nästan direkt efter start och höll i sig ända till dess att vi var i jämnhöjd med Shanghai, därefter dog det i princip och började inte fungera igen förrän vi kom in över Finland. Det jag kunde göra var att chatta med familjen på Viber, men allt annat inklusive BC var tvärstopp.

Jag var inte ensam med problemet, många andra beklagade sig också. Ombordpersonalen sa att det händer ganska ofta att internet försvinner över Ryssland.
Över Kina fungerar inte wifi, det stängs ner då. Över Ryssland fungerar det lite till och från
 
Över Kina fungerar inte wifi, det stängs ner då. Över Ryssland fungerar det lite till och från

Som jag sa, det märkliga var att WIFI fungerade strax efter start och till vi nådde i höjd med Shanghai ungefär, även att surfa på BC funkar då. Därefter dog det helt, vilket är förväntat i Kina, men det kom aldrig igång igen förrän över Finland. Ja, förutom att Viber funkade efter någon timme i Ryssland.
 

Steve

Medlem
Icke-fungerande wifi på både SK925/926 för två veckor sedan ersätts med 6000 poäng. (enligt Kundtjänst är 3000/sträcka deras "nya" tolkning av ersättning. Är EBG och satt i Plus.
 
Toppen